Măr copt cu miere și scorțișoară (la microunde)

Nu cred că există desert care să-mi aducă mai mult la cunoștință că anotimpul rece e pe cale să ia sub stăpânire natura, oamenii, cerul, tot ce ce înconjoară. Prin excelență, mărul copt definește această perioadă a anului, iar căldura aromelor de miere și scorțișoară parcă suplinesc căldura solară. Cum ne confruntăm cu zile tot mai răcoroase, iar fila lunii octombrie stă să cadă din calendar, am decis că e momentul să anunțăm în mod oficial sosirea toamnei: cu mere coapte.

De obicei, când merg la țară, pun merele în cuptorul sobei. Se gătesc lent, rustic. Azi, la oraș fiind, am zis că nu merită să încing cuptorul aragazului pentru o poftă ce valorează două mere. Așa că am decis să sacrific două mere și să inițiez un experiment: ce ar fi să coc merele în cuptorul cu microunde? Zis și făcut. Iată procedura:

Am spălat și scobit două mere, ca să le înlătur sâmburii. Le-am așezat pe o farfurie și le-am introdus în cuprotul cu microunde la 650W pentru aproximativ un minut și jumătate. Apoi le-am scos, le-am pus câte un vârf de linguriță de scorțișoară pudră și o linguriță de miere, apoi le-am dat iarăși la cuptor pentru încă un minut și jumătate. Am procedat astfel pentru ca sucul lăsat în timpul preparării să nu dea prea mult pe lângă și să scoată mierea cu scorțișoară.
La final, se pot pudra cu zahăr, eu am pus foarte puțin, pentru decorul ce s-ar vrea să imite bruma căzută pe frunzele ruginii sau magia primilor fulgi de zăpadă.

Simplu, rapid, delicios!

Comentarii

Voi citiți...