Însuși meșterul Manole ar fi comandat de la Vindem-ieftin.ro

sursă foto: arhiva personală
Eram doar o copilă când pășeam pentru prima dată pe porțile ei impresionante, din lemn uscat și decolorat de zâmbetele soarelui. Urcam cu emoție treptele reci, de marmură palidă care-și croiau drumul spre ceea ce mi se părea o altă galaxie, ca o cale spre stele. Dar nu spre acele stele ce ziua se joacă de-a v-ați ascunselea cu ochii noștri și se ascund când sub râurile de lumină ale soarelui, când după norii ce par niște stânci de vată, ci spre acele stele ce nu mor niciodată, spre acele stele care așteaptă însetate să le descoperi misterul. Sunt stele care se lasă descoperite în mâna ta. Sunt alcătuite din coperți, din file și suflet. Cărțile sunt stelele care strălucesc atât de tare și ziua, încât întrec lumina soarelui. Acolo, la capătul acelor scări, era poarta spre rafturile cu stele. Și petreceam acolo ceasuri bune în compania astrelor de celuloză și lumină. Descoperisem Universul Bibliotecii.

Un an mai târziu, ușile universului meu au fost ferecate, iar stelele și-au găsit o altă casă, într-o clădire mai nouă, mai încăpătoare. Era tot Biblioteca, dar nu eram pe deplin mulțumită. Era ca și cum cineva mi-ar fi luat din mână cartea pe care o citeam tocmai când povestea căpăta mai mult suspans. Dar m-am obișnuit cu noua casă a cărților ce mă chemau să le descopăr.

Seara zilei de 25.08.2018 a căzut ca un blestem peste clădirea care pentru mine a fost și a rămas prima bibliotecă în care am intrat. Flăcările i-au mistuit sufletul, dar ea zâmbește și azi, fațada e încă frumoasă, chiar dacă interiorul îi e numai scrum și cenușă, iar coroana, acoperișul, s-a pierdut în focul nemilos. Iar eu sunt cea care îi poate reda farmecul de odinioară...
sursă foto: arhiva personală
-Vorbești prostii! Cum ai putea să te implici tu? Noi nu suntem nici arhitecți, nici meșteri Manole moderni.
-Știu, dar în astfel de situații, când poți readuce la viață o nestemată a orașului, când...
-...ai pășit pentru prima dată în acea clădire ai fost fascinată de ideea de bibliotecă și te simți atașată de acel loc. Știu poezioara. Dar, spune-mi, cum te poți implica tu?
-M-am gândit și la asta. 
-Te deghizezi în meșterul Manole?
-N-ai vrea să te deghizezi tu în Ana, poate ar prinde bine la structura de rezistență?
-Cu gura mea mare? N-aș prea crede! Cutremure fără de sfârșit ar zgudui zidurile, dacă m-ar înghiți și tot nu aș putea să tac! Totuși, care-i planul tău?
-Știi că autoritățile locale primesc tot felul de propuneri din partea cetățenilor ca de Centenar clădirea să fie restaurată în bună parte, dacă nu chiar integral. M-am gândit să cer o audiență și să le propun să apeleze la Casa de Comenzi.
-Casa de Comenzi? Am tot auzit de diverse case: de locuit, de economii, de pariuri, de neb...
-Unii sunt ignoranți și nu au auzit de Vindem-ieftin.ro.
-?!
-Vindem-ieftin.ro e un fel de broker. Ei nu au pe stoc materialele de construcții, nu țin marfa pe rafturi timp îndelungat ca până ajunge la client să își schimbe proprietățile, cum se întâmplă în magazine, și nici nu procură produsele de la intermediari, ci de la producători, ceea ce înseamnă preț mai mic, ambalaje nedeteriorate pentru că nu trec din mână în mână pe la 100 de manipulatori, dar și garanția că rezultatul va fi mai trainic, căci produsele sunt... proaspete... De asemenea, prețul e mai mic și cu 10-20%, în funcție de volumul comandat, deoarece scapi de costurile ce le impun intermediarii și manipularea mărfii. În cazul nostru, pentru restaurarea clădirii e nevoie de mult și de multe: ai nevoie de tencuială decorativă, de piatră naturală, de acoperiș, fel și fel de materiale de construcții...
-Mai spune-mi, devine interesant.
-Interesant e că poți comanda și tu, ca persoană fizică. Mai știi când ți-ai renovat baia și meșterul te-a trimis la magazinul acela scump și ai descoperit că parte din ceea ce ai plătit pe faianță - care nici n-a prea fost pe gustul tău - s-a întors în buzunarul meșterului?
-Nu-mi aminti!
-La Vindem-ieftin.ro nu e așa. Ba din contră, oricine filmează livrarea produselor și trimite ca feed-back o recenzie video celor de la Casa de Comenzi, primește 100 lei dacă respectă condițiile.
sursă foto: Vindem-ieftin.ro
-Începe să-mi placă ideea. Scuză-mă că nu mai pot visa alături de tine la restaurarea fostei biblioteci din Oradea, dar până pun ei cap la cap ideile pentru renașterea unui colos, eu parcă aș redecora sufrageria. Mă gândeam de ceva vreme la un tapet modern care să acopere întregul perete... Apelez la Vindem-ieftin.ro!
-Știam eu că te voi convinge! Însuși meșterul Manole ar fi comandat de la Vindem-ieftin.ro!

Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii

Voi citiți...