Gătitul e poezie și e pasiunea mea!

Când îți place să gătești, dar bucătăria ți-e cel dintâi dușman, tot avântul pe care îl ai în punerea-n practică a rețetelor preferate ți se taie ca o maioneză în care ai scăpat prea mult ulei. Ani la rând intram în bucătăria mică a apartamentului și îmi venea să cânt o doină de jale, ca să-mi vărs nemulțumirile față de spațiul mic și dotările standard:

Foaie verde ș-o sipică,
Am bucătărie mică.
Nici nu pot să mă-nvârtesc,
De chiuvetă mă lovesc.
La dulap deschid o ușă,
Cad oalele-n avalanșă.
De-aparate, ce să zic?
Toate au un defect mic:
Aragazul e beton,
Bag un pui, îl scot carbon,
Frigiderul ține rece
Până ce viscolul trece,
Iar mașina de spălat
E cu râu automat:
Imediat ce îi dau drumul,
Curge pe lângă furtunul.

Frunză verde anghinare,
Vreau bucătărie mare.
Foaie verde de salată,
Vreau bucătărie lată,
Cum vrea deșertul să plouă,
Vreau bucătărie nouă!

Dorința mi s-a împlinit când a venit vremea să renovăm casa de la țară. Deși casa nu este nouă, spațiul alocat bucătăriei este suficient încât să adăpostească întregul sanctuar culinar al unei bucătărese, cât și să adune familia în jurul unei mese încununate de aburul delicios ce izvorăște din farfurii. Ca într-o ecuație: ai nevoie și de ustensilele imperios necesare, dar și de elemente care să creeze o atmosferă primitoare, relaxantă ca să transformi luatul mesei într-un ritual. E nevoie, în primul rând, de alegerea unor culori ambientale potrivite pentru pardoseală și zugrăveală. Pentru mine, gresia ce imită lemnul sau piatra e perfectă - se șterge ușor, nu se pătează și imită frumusețea naturală, iar pereții ar trebui să fie într-o nuanță caldă pastel. În al doilea rând, e nevoie de electrocasnice noi. Aș opta pentru cuptor și plită electrice pentru că sunt o mare fană a mâncărurilor coapte și îmi place să pregătesc dulciuri de casă pentru cei din familie, iar cuptoarele clasice tind să ardă vatra sau marginile, iar flacăra aragazului afectează calitatea cremelor. Frigiderul trebuie să fie mare și încăpător, doar trebuie să așezăm și materia primă, și preparatele. O mașină de spălat vase ar fi de mare ajutor.

sursă foto: somproduct.ro
Marea provocare vine atunci când trebuie să punem cap la cap piesele acestui puzzle. Bucătăria visurilor mele, cea care m-ar face să-mi petrec toată ziua între pereții ei, e delimitată în două părți, pe jumătatea lungimii Într-o parte, se află zona de gătit cu toate electrocasnicele și cele necesare, iar în cealaltă jumătate ar fi zona de luat masa. E momentul în care intră în acțiune SomProduct, cei ce, motivați fiind de deviza „Inspiring Comfort” furnizează o gamă largă de obiecte home deco, printre care și acele elemente fără de care o bucătărie nu primește „autorizație de funcționare” din partea gospodinei. Mi-a atras atenția acest set de mese și scaune de bucătărie. Acest stil clasic emană ospitalitate și căldură și s-ar integra perfect în ambianța „colțului” destinat servirii mesei.

sursă foto: somproduct.ro

Avem cu ce găti, avem unde mânca, dar în ce gătim? Am găsit acest set de oale, cu recipiente de diverse dimensiuni și capacități, toate cu capac, drept urmare putem găti cantități mici, doar pentru familie, dar și porții generoase pentru ocazii speciale și musafiri. Pereții sunt groși, stratificați, ceea ce le face perfecte pentru cremele fierte cu care aș umple sute și mii de prăjituri.

sursă foto: somproduct.ro

Să nu lăsăm nicio zi fără desert! Într-o bucătărie pe placul meu, echipată cu toate ustensilele necesare, aș găti și aș coace zilnic. Drept urmare, e nevoie mare de tăvi pentru cuptor. Dacă au și marginile detașabile, cu atât mai bine! Facem torturi sănătoase și gustoase la noi acasă!

sursă foto: somproduct.ro

O mâncare gustoasă și aspectuoasă cere o veselă la fel de... veselă. La SomProduct am găsit acest set de farfurii și cești care ar da culoare oricărei bucătării (v-am spus că aș opta pentru culori palide, pastelate pentru zugrăveală și mobilier, aceasta fiind explicația: detaliile viu colorate) și ar pune în valoare orice preparat.


sursă foto: somproduct.ro

În ceea ce privește decorarea unei bucătării, am putea spune că echivalentul cireșei de pe tort este fața de masă. Aceasta nu doar că protejează lemnul de picăturile savuroase ce ar putea să se încăpățâneze să nu stea la locul lor, în oală sau în farfurii, dar și conferă un aspect deosebit întregii încăperi. De aceea aș alege o față de masă simplă, cu bordură cu imprimeu floral.

sursă foto: somproduct.ro

Frunză verde zarzavat,
De când cuhnia-i un regat
De gătit m-am apucat.
Uite ce a rezultat!

sursă foto: arhivă personală
 Cu o pizza de casă, gustoasă,
I-am adus pe toți la masă,
Cu şuncă, ciuperci, ardei,
Mozzarella... Tot ce vrei!

sursă foto: arhivă personală
 Pufoasă, cu vișine coapte,
Îți lingi degetele toate,
Nu-ți ajunge-o-mbucătură
Din această prăjitură.

sursă foto: arhivă personală
Când ceva mai light poftești,
Iaurt de casă primești:
Fără zahăr, dar cu fructe,
E curată sănătate!

sursă foto: arhivă personală
 Iar de nu ești la dietă,
Servește-l cu o... vedetă!
Checul aromat e star,
Mereu prezent în rețetar.

sursă foto: arhivă personală
Pentru zile speciale, când cu toții ne adunăm,
Prăjiturii Krantz, se știe, nu putem să-i rezistăm.
Chec, pizza, prăjiturele fel de fel, toate s-au gătit ușor
Când aliatul de nădejde, SomProduct, a sărit în ajutor!

Oale, cratițe, tigăi, ustensile fel de fel și veselă vei afla
La SomProduct, paradisul ce e la un click distanță de bucătăria ta.
Cu unelte de nădejde cine nu ar afirma:
„Gătitul e poezie și e pasiunea mea!”?

Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii

Voi citiți...