Tu crezi în HoReCa-Horoscopul Restaurantelor și Cafenelelor?

„A fost odată ca niciodată...” Așa încep toate poveștile fascinante ale copilăriei. Speram ca a mea să fie cel puțin la fel de glorioasă ca textele citite când eram mică, unde prinți și prințese domneau peste locuri fermecate și finalul era întotdeauna unul fericit. Știam că muncind din greu pentru ceea ce îmi doresc, voi ajunge să realizez toate planurile care îmi dădeau târcoale de la vârste fragede: voiam o cofetărie.

Tocmai o cofetărie, una care să pună la dispoziția clienților dulciuri însiropat cu amintirea dulce a copilăriei, cu creme aerate, cu preparate de casă care să trezească nostalgii și să creeze dependență - în sensul bun - rețete care nu se vor demoda niciodată, cu ingrediente alese și cantități reduse de zahăr. Doar sunt Leu, iar Leii doresc să fie aclamați pentru munca lor, iar produsele de calitate vor atrage noi și noi clienți, gândeam eu atunci...

Ce am făcut în acest sens, pas cu pas?
1. Am luat niște cursuri de economie ca să fiu capabilă să-mi gestionez mica afacere.
2. „Proiectam” rețete, sugestii de prezentare și designul vitrinei.
3. Acte, hârtii, documente, declarații, avize, dosare și achiziția celor trebuincioase.

Astrele s-au aliniat și a venit ziua deschiderii! După o lungă perioadă premergătoare, iată că ceva concret, real, urma să se petreacă. Eram deopotrivă entuziasmată și înfricoșată, deoarece vestea unei cofetării cu dulciuri făcute după rețete tradiționale a atras atenția unui număr suficient de mare, încât la ora deschiderii, la poarta locației, oameni de toate vârstele deja așteptau ca niște furnicuțe să ajungă în împărăția dulce.

Ca la început de drum, s-au ivit și dificultăți. Fiind o afacere mică, eu eram singura care servea, mă descurcam greoi cu casa de marcat ce părea reminiscență din secolul trecut și nu puteam să fug până la laborator să anunț că rămânem fără salam de biscuiți și Amandine, drept urmare tanti Veta, cea care pune în practică rețetele vechi ale bunicilor și mamelor noastre, orna tarte cât timp se răcea crema pentru Albiniță. Prima zi a fost un haos... Credeam că am ales corect numele cofetăriei, „Amintiri din copilărie”, dar eu îmi doream ca prin asta oamenii să înțeleagă că este vorba despre aromele pe care le savuram atunci cu atâta poftă, nu despre rezultatul acțiunii de a lăsa un copil de trei ani singur într-o bucătărie...

Clienții erau, și ei, dintre cei mai feluriți: înțelegători, dispuși să aștepte pentru o porție de călătorie în timp la farfurie, dar și mâțe negre, clienți irascibili, care răbufnesc la cea mai mică urmă de „incompetență”, ca să folosesc termeni utilizați de ei. Măi să fie! Parcă am fi aparatură care nu dă greș niciodată, nu oameni.Când întâlnesc astfel de persoane, sunt gata să dea trei pași în spate și să scuip în sân. De dragul de a-i mulțumi pe acești clienți, aș consulta până și HoReCa - Horoscopul Restaurantelor și Cafenelelor (dacă l-ar inventa cineva), doar ca să poată întra în mintea fiecărui client pentru a-i cunoaște doleanțele și pretențiile. Parcă aud, dimineața, la rubrica „Horoscop”:

...Taur: Astăzi ești generos și comanzi masa de prânz pentru toți
colegii de birou. Cere bon separat pentru fiecare în parte, deoarece
Mercur e retrograd și îți poate aduce neînțelegeri financiare.
...
Leu: Zodia ta intră în conjunctură cu Luna Neagră, mare atenție azi!
Ești nerăbdător, irascibil și dorești ca toate cele zece case de marcat să funcționeze,
 deși ești doar tu în restaurant, doar-doar să nu stai la coadă.
...
Scorpion: Ești ghinionistul horoscopului astăzi. Din cauza lui Mercur
vei nimeri doar ospătari aglomerați, comanda nu îți va fi gata la timp și
vei întârzia la muncă. Fast-food-ul nu e o soluție, casele se pot închide chiar în fața ta.
...
Capricorn: Nu te lăsa păcălit de iluzia casei cu cei mai puțini clienți.
Din pricina lui Mercur retrograd, timpul de așteptare va crește,
iar rândul se va mișca mai repede la casele cele mai aglomerate!...

Cât timp imaginația mea o lua pe câmpii, mi-am dat seama că există, totuși, o coordonată reală în balivernele ce îmi inundau mintea întocmai cum se scufundă pișcoturile pentru Tiramisu în cafeaua întunecată. „Casa de marcat, timpul petrecut până la finalizarea comenzii, aici greșesc”, mi-am spus atunci ca o epifanie. Casa mea de marcat era de o vârstă cu Matusalem, iar funcțiile cred că erau pensionate de mult și au plecat într-un circuit balnear, butoanele scârțâiau de parcă suferau de artroză, iar blocajele aproape zilnice îmi sugerau semne de Alzheimer. Lipsea baza, „Lipsea soluția de marcaj și gestiune potrivită afacerii tale!”, mi-am zis. Era timpul să investesc într-un sistem POS nou-nouț, într-un sistem modern de gestiune și preluare a comenzilor pentru ca toți clienții mei să aibă parte de o experiență plăcută în cofetăria mea care, de aici încolo, va înflori!

După o perioadă de documentare, am decis să merg pe mâna celor de la Expressoft Technology pentru că serviciile lor răspund nevoilor oricărui local și criteriului primordial al afacerii mele: clientul încântat de rapiditatea servirii. De ce să alegi Expressoft Technology?

  • Beneficiezi de consultanță tehnică pentru alegerea unui POS restaurant alături de o imprimantă fiscală, potrivite pentru nevoile afacerii tale, astfel că ai certitudinea că vei lucra cu hardware de ultimă generație. Iar pe principiul „extremele se atrag”, rețetele clasice ale prăjiturilor mele merg de minune cu echipament inovativ.
  • Soluția software este personalizabilă după nevoile fiecărei afaceri, astfel că, marea mea problemă în ceea ce privește clienții - timpul de așteptare la casă - s-a rezolvat. Am aflat că afacerea mea se încadrează în categoria „servire rapidă” pentru care Expressoft Technology pune la dispoziție prompt și organizat, prietenos, ceea ce îi va determina pe clienți să revină. 
  • Am ajuns să asigur un climat călduros și primitor care să ofere clienților senzația de „acasă” prin serviciu de marcaj mobil. A fost o alegere mai mult decât corectă, deoarece, prin intermediul unui simplu smartphone cu sistem de operare Android sau iOS, comanda se poate prelua direct de la masă, dar cu 60% mai rapid decât prin metoda clasică, asta pentru că se elimină timpul necesar deplasării și transmiterii comenzii. Astfel, clienții se vor simți musafiri răsfățati de gazde într-un loc unde se pot deconecta de la problemele cotidiene, căci ceea ce au comandat va fi gata de savurat într-o clipită, mai repede decât ai zice „ecler”.
  • Pot să personalizez meniul sau produsul comandat în funcție de preferințele clientului, dacă un anumit client nu dorește topping de ciocolată pe înghțată, dar vrea extra frișcă, se rezolvă pe loc! Eficient și rapid.
  • Tot în favoarea clienților acționează și serviciul de training și asistență disponibil 24/7, astfel că treaba va merge ca unsă fără să-mi fac probleme pentru securitatea datelor!
Fără tehnică, un local, indiferent de profil, e ca Amandina fără ciocolată, ca salamul de biscuiți fără biscuiți. E bine ca orice deținător de local să știe de la bun început ce așteptări are de la afacerea sa și să știe care sunt elementele principale pe care să se bazeze soluția software necesară. În cazul meu, clientul și tot ceea ce ține de el a fost decisiv. Gata, vă las, că urmează horoscopul HoReCa!

Bine v-am regăsit, dragi iubitori ai astrelor!
Vești bune pentru toate zodiile astăzi. Toate constelațiile au intrat în casa Expressoft Technology, 
simbol și garant al relaxării și ospitalității în toate restaurantele patronate de acest ilustru astru.
Veți savura preparatele voastre preferate într-o ambianță plăcută vouă, fără să 
pierdeți timp prețios la casa de marcat.

Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii

Unknown a spus…
Buna dimineata, Daniela!

Iti multumim pentru interesul acordat probei noastre in cadrul competitiei Superblog, dar si pentru ocazia de a consulta horoscopul HoReCa :)

Mult succes in tot ceea ce intreprinzi!


Cu ganduri bune,

Echipa Expressoft.
Daniela Veres a spus…
Vă mulțumesc! Plăcerea a fost de partea mea.

Voi citiți...