Pierdut buletin pe litoralul românesc

Bună seara tuturor! Întrerupem programul obișnuit pentru o informație de ultim moment. După ani de cercetări și muncă asiduă, iată că inginerii români au brevetat primul tren de mare viteză produs din componente românești. Acesta va intra în teste chiar din această vară, fiind perfect operabil pentru distanțele lungi, astfel încât garniturile vor deservi Neptun, Jupiter sau Saturn... 

Arhivă personală
Măi să fie! Chiar atât de repede să fi evoluat trenurile românești? Poate sunt niște motoare noi, similare cu cele ale rachetelor, dacă ajung până în cosmos și dacă vor avea stație pe niște planete atât de îndepărtate! Ptiu! Pe ecran apareau imagini care păreau a fi cel mult frânturi dintr-un perisaj selenar. Mă ridic din pat intrigată. Încerc să mă dezmeticesc. Mă frec la ochi, ca să alung somnul. Totul fusese un vis... Iar imaginile nu erau chiar atât de selenare, ci erau aduceri-aminte surprinse în halta Neptun, în concediul de anul trecut.

Visasem asta cel mai probabil sub influența faptului că ieri am rezervat un sejur la mare, iar astăzi trebuia să cumpăr biletele de tren. Ador călătoriile lungi cu trenul, clinchetul îmbrățișării dintre oțelul roților și luciul șinelor străbătute de atâtea trenuri, nu mă descurajează deloc glumițele despre întârzierile seculare. Așadar, rezervarea fiind făcută, rămâne doar să cumpăr biletele de tren. Iau la mine banii necesari și un bilețel cu datele esențiale: 27 iulie = dus, 2 august = întros. Așa-s oamenii uituci... n-ai ce să le faci...

Pe drum, un film lung se derulează în gândul meu. Mă simt relaxată, mi s-a părut atât de comod să fac rezervarea online, că singura mea grijă este dacă să pun în bagaj costumul de baie cu buline sau pe cel cu flori. În fața mea parcă se desfășura litoralul românesc cu toată frumusețea Mării Negre. Pescărușii pluteau în briza sărată, iar în mintea mea răsuna vocea Margaretei Pâslaru cântând: 

Marea, mă copleșește marea,
Talazuri largi s-au ridicat cumplit
Și-apoi din nou s-au risipit...
Pe Marea Neagră, albastru paradis...

În fine, cine a văzut filmul „B.D. la munte și la mare” știe la ce mă refer... 

Apoi, mi-am adus aminte cum mi-am rezervat vacanța perfectă pe litoralul românesc în 4 pași simpli, dar esențiali pentru un sejur reușit:

1. Am spus o rugăciune!

Google, Google-uțul meu, 
Ce mă ajuți tot mereu, 
Eu sunt mic, dar vreau la mare, 
Eu sunt slab, dar vreau mâncare, 
Și-n tot locul mă-nsoțește 
Și de țepe mă ferește!

Ori poți să tastezi direct „litoralul românesc” și să accesezi varianta pe care am mers și eu. Aici găsești o mulțime de oferte pentru cazare litoral.
Google

2. Am ales stațiunea!

Arhivă personală
În partea de sus a ecranului, te întâmpină toate stațiunile de pe litoral, așa că... de aici începe partea grea. Site-ul îți oferă atât de multe informații detaliate despre stațiuni, hoteluri, vile sau oferte, încât până și planificarea vacanței poate arăta ca o sesiune de studiere a arhivelor naționale, a cronicilor de odinioară. Cazare Neptun-Olimp mi-a atras atenția, deoarece zona este plină de verdeață, lacurile Neptun sunt superbe, încărcate cu nuferi și însuflețite de lebede grațioase. Plaja are nisip fin, intrarea în mare este lină, iar pe plaja centrală, numită „La Steaguri”, considerată a fi una din cele mai frumoase plaje românești, există și un dig care pătrunde în mare, loc numai bun pentru a admira răsăritul și pentru a mă bucura de aerosolii marini. Mai jos, observ o hartă care prezintă amplasarea hotelurilor față de plajă. Mi-e foame și sete de liniște și relaxare, deci o stațiune unde plaja e la vreo 700 m de zona hotelurilor e tot ce puteam cere. 

3. Am ales hotelul!

După ce am studiat cu atenție harta, am observat că imediat sub, urmează o clasificare a unităților de cazare pe baza numărului de stele. Eu am selectat varianta „Hoteluri 3 stele”, deoarece e doar un hotel, nu cerul, ca să aibă 1000 de stele. În experiențele anterioare, am găsit confort, curățenie și amabilitate chiar și la 2 stele, iar diferența de preț am putut-o salva pentru suveniruri și excursii în zonă, așadar și pentru litoral, un hotel de 3 stele e o alegere perfectă pentru mine. Nu am nevoie de o cameră de hotel enormă în care să valsez sau TV cu diagonală de 132 cm. Merg la mare ca să mă bucur de... mare, camera trebuie să fie primitoare, curată, iar ca dotări mă interesează să aibă aer condiționat și frigider.

Totuși, optez pentru un hotel care poate oferi servicii complete de masă, pensiune completă, dacă nu chiar all inclusive, tip bufet suedez, deoarece sunt o maaare pofticioasă și mănânc cât trei alegi ce și cât vrei să mănânci, fără timp de așteptare prea mare, cum se întâmplă la terasele prea aglomerate sau la autoserviri în plin sezon. Așadar, pentru mine e mult mai comod să știu că am hrana asigurată la hotelul unde sunt cazată, decât să stau la cozi imense sau să nu găsesc loc la masă, mai bine bat drumul plajă-hotel și retur de câte ori e nevoie.

4. Am rezervat!

Mereu îmi rezerv sejurul cu cel puțin cu o lună în urmă, dacă nu chiar două, astfel știu ce program am și riscul să intervină ceva neprevăzut este minim. Cum am găsit hotelul potrivit, am completat formularul, am primit o factură proformă și am plătit cu cardul pentru că este foarte simplu și rapid, nu trebuie să fac drumuri suplimentare la bancă sau la un Pay Point pentru a depune numerarul în cont. Totul este 100% sigur și, conform politicilor aplicate de fiecare hotel, vacanța se poate anula, așadar niciun virus, fie el și încoronat, nu îmi izolează dreptul de a visa și de a-mi planifica o vacanță. Intervine ceva? Anulez în deplină siguranță! 

După parcurgerea acestor pași, tot ce îmi rămânea de făcut era să cumpăr biletele de tren pentru mine și o prietenă pe care am convins-o că Neptun este stațiunea perfectă pentru cei care caută liniște și relaxare. Ca să nu punem semnul egal între relaxare și plictiseală și ca vacanța să fie pe deplin reușită, pe lista activităților am inclus:

✅să văd toate răsăriturile
✅să profit de beneficiile aerosolilor
✅să stau la plajă
✅să vizitez orașul Mangalia, cu farul, portul turistic și istoria sa bogată
✅să fac o croazieră cu vaporașul pe Marea Neagră

Dar gata cu nostalgiile, că am ajuns la casa de bilete. Oh, ba nu... Am și trecut de ea. Am fost atât de scufundată în gândurile și planurile mai adânci decât Marea Neagră, că nici n-am observat-o și am mers mai departe... Trebuie să mă întorc.

-Bună ziua! Spuneți, vă rog!
-Bună ziua! (Scotocesc după bilețelul cu datele, v-am spus că așa fac uitucii) Vreau două bilete până la Neptun hc. Data plecării este 27 iulie, iar întoarcerea este planificată pe 2 august.
-O clipă... Buletinul, vă rog!
-Buletin?! E nevoie de buletin?
-Da, buletinul de vacanță, vă rog, fără el nu vă pot emite biletele.

Ah, da, uitasem! Buletinul de vacanță! Sigur e la mine, l-am avut și anul trecut. Caut, caut, caut... și nu-l găsesc... Oare pe unde l-am rătăcit?
Prelucrare personală

Vai de mine! Mi-am pierdut buletinul pe litoralul românesc, pe plajă la Neptun, în sejurul precedent! Ofer recompensă cui mi-l înapoiază! Promit că îi fac flotant pe adresa din buletinul meu, ca să se poată bucura de vraja litoralului românesc și a Mării Negre...
Prelucrare personală
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020, proba 10

Comentarii

Razvan a spus…
Și Smiley a pierdut buletinul, dar la el nu are haz povestea :))

Voi citiți...