Scrisoare către bunica

Draga, scumpa și mult iubita mea bunică,

Îți voi mulțumi pururi pentru tot ce m-ai învățat, pentru valorile pe care mi le-ai transmis, dar mai ales pentru dragostea ta cea fără de margini. Îmi voi aminti mereu de bunătățile care mă așteptau pe masă de fiecare dată când îți treceam pragul, de pisicile care se alintau de picioarele mele de cum mă zăreau, de cireșul cu fructe cărnoase pe care bunicul îl escalada și îmi culegea în pălăria lui cele mai coapte și zemoase cireșe. Îți mulțumesc pentru căsuța care astăzi e în brațele noastre, un loc de suflet pe care nu îl vom înstrăina nicicând...

Da, e o vorbă bătrânească, „casa părintească nu se vinde”, dar dincolo de vorbele care sunt doar vorbe și zboară, există motive întemeiate pentru care noi, copiii și nepoții tăi nu vom înstrăina casa pe care ți-ai dorit-o atât de mult și pentru care, alături de bunicul, ai muncit atât de mult ca s-o obții. 

Noi nu vom putea lăsa în urma noastră această căsuță pentru că niciunde...
arhivă personală
...liliacul nu e mai parfumat ca în curtea noastră.
...umbra nu e mai deasă și mai plăcută decât cea de sub vița-de-vie care îmbracă întreaga curte.
...toamna nu e colorată și mai veselă decât la noi în grădină.
...răsăriturile nu se joacă mai frumos de-a v-ați ascunselea pe după nori, pe după dealuri și păduri îndepărtate.

arhivă personală
Nu vom vinde pragul părintesc pentru că aici...
...florile râd în cel mai dulce soare.
...zumzăitul albinelor și trilurile păsărilor compun o simfonie desăvârșită.
...pisicile torc leneșe în micul lor colțișor de rai.

Pentru că aici e parte din viața mea, aici mi-e copilăria, aici mi-e dorul și aici îmi sunt rădăcinile. De aceea vom renova totul și ne vom asigura că această casă care a prins două războaie mondiale și vremuri tulburi să răzbească spre lumina viitorului grație trăiniciei ei, ca acest colțișor de ieri să devină refugiul meu din calea grijilor de azi și de mâine. Totul cu ajutorul unei echipe care face orice vis să devină realitate: Vindem Ieftin.

Mai întâi, să îți fac cunoștință cu Vindem-Ieftin.ro... 

Așa cum tu ai reușit să faci atâtea economii ca să îți cumperi casa mult dorită, așa si noi încercăm azi să apelăm la servicii cât mai de calitate și la prețuri cât mai mici. Vindem Ieftin este o platformă cu materiale de construcții online, pe internet, cum să-ți explic? Imaginează-ți că ei sunt niște prieteni care pot să-ți găsească toate cele necesare cu un simplu telefon, cu un singur click. Ei nu au depozit de marfă, ci negociază prețul direct cu producătorii, astfel încât produsele să ajungă la noi și cu 10-15% mai ieftine decât dacă le-am cumpăra de la un magazin obișnuit de bricolaj, unde materialele ajung după multe manipulări și intermediari. Plus că produsele sunt „proaspete”, iar calitatea lor nu este afectată de un timp de expunere prelungit prin depozite neconforme, în condiții neprielnice. Ba dacă filmez descărcarea materialelor, sub forma unei recenzii și o public pe pagina mea de Facebook etichetând ca locație Vindem-ieftin.ro, primim înapoi 100 lei. Dacă mai filmez și montajul, voi primi înapoi încă 50 lei.

Astfel, vom putea renova casa noastră de suflet, în doi pași:

Pasul 1: Tencuială pentru casa din Păușa, Bihor
Tencuiala veche e cam șubredă, astfel că va trebui înlocuită. Ce „distracție” va fi! Ciocanele vor înlocui trilurile păsărilor, iar praful greu va împărăți peste curte, ridicându-se mai sus decât umbra viței-de-vie. Pisicile se vor speria crezând că zmeii șoriceilor au venit să se răzbune, iar florile vor plânge cu petale ofilite. Vor fi zile grele, dar, după cum m-ai învățat, tot timpul soarele răzbate printre norii celei mai furioase furtuni. Exact așa va fi și casa, luminoasă ca un soare, căci ar fi bine să înlocuim verdele de acum cu un galben plăcut. Nu ne vom da bătuți la marea provocare, căci placarea și tencuiala decorativă vor fi floare la ureche având materialele potrivite. Sunt ferm convinsă că aventura va avea un final fericit.

Pasul 2: Pavaj pentru cea mai frumoasă curte
Distracția va continua cu scoaterea vechiului strat de beton, mult prea vechi și uzat. Mereu mi-am imaginat o curte care să îmbine pavajul multicolor și iarba, astfel florile mele s-ar potrivi mult mai bine în peisaj, dar știu că aici va fi mult de muncă. Trebuie să găsesc un loc unde să adăpostesc zecile de ghivece cu flori, n-aș vrea să le duc taman în curtea păsărilor, să creadă că le-am adus vreun cadou, vreo „ciocolată”, nici nu le-aș lăsa în mijlocul „teatrului de operațiuni”. Oare unde aș putea să le așez?...

Vindem Ieftin
Dar la finalul zilelor de trudă, căsuța de vacanță și amintiri va întineri și ne vom putea bucura de toate acestea cu toții: eu, bunicul și ai mei. Am fi fost nespus de fericiți dacă erai și tu alături de noi, dar știu că, de acolo de sus, unde ai plecat în urmă cu doi ani, ne veghezi și ne ții pumnii ca întregul proiect să se realizeze. De materialele de construcții se ocupă Vindem Ieftin.

Te iubesc nespus și acum!

Cu drag,
Nepoata ta preferată


Articol scris pentru Spring SuperBlog 2020, proba 3

Comentarii

Voi citiți...