Prâslea cel voinic și cadourile promoționale de aur

Amu cică era odată un crai care avea trei fii. Bătrân fiind, craiul decise că e timpul să se retragă din afaceri și să cedeze flăcăilor săi frâiele companiei. Fiul cel mare absolvise masterul, cel mic tocmai își susținea lucrarea de licență, iar cel mic era în ultimul an de liceu, deci avea cine să îl ajute la perpetuarea afacerii.

Într-o zi, craiul primește o scrisoare de la fratele său, Împăratul Roșu, care era și partenerul lui de afaceri, prin care îl anunță că urmează să susțină o conferință cu toți colaboratorii și angajații, cu sute de invitați importanți, că cel mai potrivit loc pentru a organiza evenimentul e la curtea craiului. Și nu numai asta. Îi trasează o singură sarcină:

Ocupă-te de materialele promoționale!
P.S. Vezi să nu fie nașpa!!!

Parcă o umbră neagră i-a cuprins gândurile și întreaga împărăție. Niciodată nu fusese priceput la alegerea materialelor promoționale pe care să le ofere angajaților sau participanților la conferințele organizate de el de-a lungul timpului. În cele din urmă, decise să îi convoace pe cei trei fii ai săi și să le spună:

-Dragii mei, eu sunt bătrân și obosit, nu sunt la curent cu cele mai noi idei care au apărut în materie de cadouri promoționale. E timpul vostru să îmi demonstrați că sunteți pregătiți să preluați afacerea.  Avem nevoie de inspirație. Cel care îmi va aduce cele mai originale materiale promoționale de la conferința pe care rivalul nostru, Spânul, o va ține săptămâna viitoare, acela va fi cel care va deveni managerul companiei.

Și, pentru că era cel mai pregătit din punct de vedere profesional, craiul decise să îl trimită pe fiul cel mare. Zilele au trecut rând pe rând, iar fiul cel mare plecă spre conferință. La întoarcere, avea la el un block notes cu brandul adversarilor și un creion cu mină dubioasă, prea moale, care se rupea la ascuțit. Împăratul fu dezamăgit...

-Tată, lasă-mă și pe mine să încerc, zise fiul cel mic. Dar tatăl său n-avu încredere în el, așa că în a doua zi de conferință craiul îl trimite pe fiul mijlociu și îi dă aceeași poruncă: să aducă de la conferința Spânului cea mai năstrușnică idee pentru materialele promoționale. 

Spre seară, iată că se întoarce și mijlociul. Avea în mână un balon cu SPÂN SRL și un pix, dar și acela cu pasta uscată. Craiul începu să plângă. Era disperat...

-Tată, dă-mi și mie o șansă, rogu-te! Așa se milogi mezinul și, neîncrezător, craiul căzu la învoială. Fiul său cel mic avea să purceadă dis-de-dimineață la drum spre ultima zi de conferință de la compania Spânului. 

Cum se crăpă de ziuă, Prâslea și porni la drum. Și tot merege el până când ajunge la o răscruce de drumuri, ratează intrarea pe autostradă și străbate un drum de țară care intră într-o pădure.

 -Acu-i acu! Trebuie să las mașina aici și să pornesc pe jos prin pădure. Trebuie să mă grăbesc, mai sunt doar câteva ore până când Spânul va închide porțile conferinței sale, iar eu am promis tatălui meu să mă întorc cu cel mai original cadou, ca să-i salvez conferința de materialele promoționale nașpa, care ne-ar putea face de râs și ne-ar păta renumele.

Bietul nostru flăcău nu-și dădea seama că se rătăcise, că pașii lui mergeau în direcția opusă celei înspre care pornise cu sfat de la tatăl său. Fără semnal și fără hartă, își ia inima în dinți și pornește spre inima pădurii, cu gândul că dincolo de desișul de smarald se află locul unde era organizată conferința Spânului.

La nici trei pași de intrarea în pădure, zărește lângă un copac o dihanie de umbrelă, îmbrăcată cu un veșmânt de zici că era plută. Eroul nostru se apropie de arătare și intră în vorbă cu ea...

-Salutare, eu sunt Prâslea! Tu cine ești?

Today Advertising
-Mă numesc Umbrilă. Până nu demult, am fost o umbrelă bleagă și răsucită de vânt pe care boierii de pe tărâmul celălalt o dădeau ca mărturie pe la baluri și banchete și, fiind distrusă de prima ploaie care m-a prins, cel care m-a primit m-a aruncat aici, în pădure. Dar asta este o pădure fermecată și iată-mă transformată într-o umbrelă de toată frumusețea! Rezist oricărei furtuni, mă deschid automat, dar acum nu-i cine mă lua de aici... Nimeni nu crede că sunt rege printre umbrele!

-Nu fi tristă! Vino cu mine la conferința Spânului, poate vei fi remarcată de cineva care va vrea să îl aperi de vremea rea.

Cei doi s-au prins tovarăși și au plecat mai departe prin pădure. Abia au apucat să schimbe două vorbe, că în fața lor au apărut două arătări cum n-au mai văzut nicicând.

Today Advertising
-Nu vă speriați, noi suntem Agendilă și Pixuri-Lungi-Scriptilă, am fost două pietre de care s-a împiedicat un corporatist în drum spre casă. Din cauza noastră a căzut într-o baltă cât un lac și i s-au distrus cadourile primite de la firmă: o agendă și un pix. De supărat, ne-a azvârlit în pădurea neagră și ne-a blestemat să nu ieșim de aici până o face plopul pere și răchita micșunele, iar noi, cele două pietre, vom deveni agendă și pix. Și minunea s-a întâmplat...

Nici n-a fost nevoie să insiste, că Agendilă și Pixuri-Lungi-Scriptilă s-au și alăturat clanului și au pornit împreună mai departe, spre Spân. Nici n-aveau timp de pierdut, căci soarele începea să coboare pe treptele văzduhului înspre apus. Nu mult timp trece până dau de două ciudățenii care stăteau agățate de crengile unui copac secular.

Today Advertising
-Drumeților, fiți buni și luați-ne din brațele copacului, nici noi nu mai știm de când atârnăm aici. Eu sunt Rucsăcilă, iar el e prietenul meu, Hanorac-Purtilă. Și noi am fost cadouri promoționale, dar cel care ne-a primit ne-a abandonat aici. Pe mine s-a enervat din cauză că mi s-a blocat fermoarul și mi-a spus că aici o să rămân atârnat până când o să mă deblochez, dar stau aici de atâta vreme, că uite ce mi-a crescut aici! Pe aici îmi beau eu razele de soare, ca și când vă beți voi, oamenii, cafeaua. De când cu asta, doar dacă îmi iau porțiile de lumină pot să arăt ce se ascunde cu adevărat în sufletul meu: un încărcător! Iar el, Hanorac-Purtilă, e poreclit și Mutulică, el nu vorbește, dar nici povestea lui nu e mai veselă. Ne-am prins tovarăși pentru că și el a avut probleme cu fermoarul, iar proprietarul său tocmai ce primise un hanorac nou, mai colorat, mai calitativ și aici l-a lăsat pe bietul Mutulică. Noi credem că pădurea asta e fermecată, ia uitați-vă ce densitate are amicul Hanorac! Tot e bumbac cât e!

Prâslea îi ia de pe crengile copacului și pornesc la drum cu toții. Apusul era tot mai aproape. În fața lor apare un izvor cu apă limpede și îmbietoare. Decid să se oprească să bea din apa rece, ca să își mai potolească setea. Când deodată...
Today Advertising

-Cine îmi tulbură izvorul? Cine sunteți voi? Nu știați că trebuie să vă cereți voie de la Setilă ca să beți apă din izvorul meu? Eu sunt stăpânul acestui izvor, deși par o simplă cană termică. Eu sunt cel care îl menține rece vara și cald iarna, asta e puterea cu care m-a înzestrat pădurea fermecată. La început am fost o simplă cană de plastic, un biet material promoțional uitat în întunericul pădurii după un picnic. Prea ușor s-au descotorosit de mine, dar uite cum am fost ajutat și plânsul meu s-a transformat în bucurie și putere, toate vietățile pădurii îmi mulțumesc pentru apa rece din zilele toride și care nu îngheață niciodată iarna!

Drumeții i-au explicat că și ei sunt materiale promoționale ajutate de magia pădurii să renască și au invitat-o cu ei, poate își va găsi apreciere mai mare în împărăția craiului, pe la bucătărie. Puțin narcisistă și cu un strop mai mult de îngâmfare în propriile puteri, iată și cana termică prinsă în ceata lui Prâslea. Soarele începe să apună. În fața lor apare un grup de pixuri leșinate, iar în fața lor vorbea un soi de căpetenie, tot pix și el. Părea a fi un show de stand-up comedy...
Today Advertising

-Anti-Plictisilă e numele meu, vă rog luați loc!

Auditoriul era fascinat de acest pix vorbitor: știa opt expresii și își schimba masca într-o clipită. Le-a spus că poate lua orice chip dorește și poate învăța oricare opt expresii. A mărturisit că și el a fost un biet pix promoțional, dar pădurea magică i-a dat cap și glas și așa a reușit să domnească peste pixurile plictisite care invadează sertarele corporatiștilor. Era un individ de seamă printre celelalte promoționale WOW. A hotărât să pornească la drum alături de ceilalți, convins că, pe drum, va întâlni pe cineva care să îi deschidă mai multe oportunități, doar el era o noutate recentă, unic printre pixurile promoționale.

Și cum mergeau cei opt prieteni ai noștri, iată că în fața lor se zărește o poartă de lumină. Pas cu pas își dădeau seama că aceea este ieșirea din pădure. S-au bucurat cu toții că au reușit să ajungă în timp util la destinație.

-Stați, zise fiul craiului. Ceva nu e în regulă. Acolo, în zare, e compania tatălui meu. Ne-am pierdut în labirintul pădurii, ne-am plimbat în cerc, ceva s-a întâmplat, dar nu am ajuns unde trebuie, nu aici se desfășoară conferința Spânului. Acum e prea târziu... M-am făcut de rușine în fața tatălui meu...

-Nu fi trist! Poate îți vom fi de ajutor. Haide să mergem să îi povestești tatălui tău totul, iar noi te vom susține și te vom ajuta, doar am fost martori, te-am însoțit toată ziulica și știm cât de mult ai încercat să îți atingi țelul, zise Anti-Plictisilă, iar ceilalți tovarăși îl aprobară la unison.

Când au trecut de porțile companiei, îi zări pe tatăl și pe frații săi. Ședeau înmărmuriți de uimire. Nu își puteau explica de unde Prâslea găsise nu una, nu două, ci șapte cadouri promoționale cum nu mai văzuse nimeni în compania lor. Ba când a auzit povestea și felul cum i-a fost dat să întâlnească toate aceste obiecte, tatăl său îi mulțumi pentru îndârjirea cu care a continuat să caute soluții. Frații lui mai mari erau puțin invidioși, dar fericiți că toate eforturile au meritat, că totul avea să fie pus la punct pentru conferință, pentru binele afacerii și al lor implicit.

Morala poveștii?
Zâna cea bună cu baghetă magică din pădurea fermecată se numea Today Advertising și rolul ei este să salveze lumea de cadourile promoționale învechite și inutile. Într-o lume în care cadourile promoționale ajung să fie folosite zilnic, Today Advertising aduce în România, de peste zece ani, obiecte inovatoare și utile. Așa au învățat și eroii noștri că, atunci când vrei să aduci un element nou în afacerea ta, trebuie să te diferențiezi de ceilalți, nu să îi copiezi.

Și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți, iar despre Today Advertising se știe că oferă soluții originale pentru cadourile promoționale chiar și în zilele nostre, trasformând banalul în inedit ca printr-o incantație știută doar de vrăjitori iscusiți. Și-am încălecat pe un țânțar și v-am spus un mare... adevăr!

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019, proba 7

Comentarii

Voi citiți...