OUTLET: Oamenii Unici Trec Lejer de Efemeritatea Tendințelor... cu Evernisaj

Anul 1960. Doi tineri. El, 22 de ani, ea, doar 19. S-au căsătorit din dragoste curată și au vrut să imortalizeze fericitul eveniment printr-o fotografie care să le amintească lor și copiilor, nepoților ce vor urma că, deși au fost fii de țărani, eleganța unor momente atât de importante este nemuritoare. Sunt norocoasă să îi pot numi bunicii mei!

De la ei am învățat că eleganța rupe barierele timpului. Cu toate că au rămas legați de satul în care s-au născut și au crescut, felul în care se îmbrăcau de fiecare dată când făceau o vizită rudelor, veneau în oraș sau mergeau duminica și de sărbători la biserică s-a menținut în spiritul clasic, al anilor de tinerețe, păstrând farmecul vintage al anilor '60. Și eram mândră de ei, deoarece stilul vestimentar al multor persoane de vârsta lor s-a deteriorat progresiv în ultimele decenii. Nu doar în mediul rural, ci și în oraș. Nu reușeam să înțeleg de ce bărbații poartă pantofi din piele „asortați” la șapcă sport, iar femeile se încalță cu papuci, saboți, dacă își iau șosete de bumbac sau monstruozitățile acelea din lycra, până la gleznă la ținute compuse din fuste sau rochii. Pentru că ei, bunicii care au petrecut o viață întreagă la muncile agricole, păreau mereu că scoși din cutie. Nu mi-am văzut niciodată bunicul purtând șapcă sau căciulă, doar pălării elegante din fetru, îndeosebi de tip Fedora. Bunica a fost croitoreasă și îi plăcea să experimenteze cu tot felul de artificii care ar putea aduce un strop de inedit în munca ei. Asemenea imaginii lor, stilul clasic, elegant, rămâne un etalon, stil pe care îl adopt indiferent de tendințele de sezon. 

Recreez spiritul acelor timpuri cu ajutorul articolelor de îmbrăcăminte și al accesoriilor pe care le port zi de zi

Broșe
Mama mea iubea broșele. În copilărie, multe dintre ele ajungeau pe mâna mea și învioram ținutele păpușilor cu ajutorul lor. Peste ani, le-am redescoperit. Și m-am îndrăgostit de cele masive, care se văd de la distanță. Încă mai întâlnesc persoane care mă întreabă de ce port mărțișor în toiul verii, cu toate că dimensiunile și modelul nu au nimic în comun cu mărțișorul românesc autentic, inclus în patrimoniul cultural UNESCO. Aici sunt o parte din broșele mele. Multe camee, toate de dimensiuni mari, care scot din anonimat prin aerul clasic pe care îl emană. Cum foarte puține femei mai găsesc în broșe un accesoriu de zi cu zi, poți ieși în evidență alegând să porți una pe puloverele pufoase, de iarnă sau chiar în timpul verii, atașată de un tricou într-o singură culoare.

Bijuterii din aur moștenite 
În perioada în care am început să port bijuteriile din aur ale mamei mele, era în plină ascensiune trendul celebrelor brățări cu charm-uri, chipurile unice, unde fiecare charm reprezenta un moment important din viață. Doar că, odată cu popularitatea lor, foarte multe persoane ajungeau să aibă aceeași poveste la încheietura mâinii. Am decis să fiu unică purtând câteva din bijuteriile din aur ale mamei, pe care le-am primit cadou la împlinirea majoratului. A fost unul din pașii pe care i-am luat când am ales să mă diferențiez prin clasic.

Fuste cloș sau plisate, lungimi midi, imprimeuri florale, materiale fluide
Sunt câteva din „viciile” moștenite tot pe cale maternă. Le asociez cu primăvara sau vara, cu căldura de afară, cu îmbrățișările razelor solare și foșnetul melodios al vântului ce poftește la dans ramurile copacilor și întreagul regat vegetal. Nimic nu se compară cu o fustă ori o rochie din voal sau mătase, în culori pastelate purtată într-o zi când adierile intermitente se joacă în voie cu țesătura delicată. Lungimea midi este ideală pentru femeile active, dar care vor ca ținuta lor să vorbească despre ele, despre feminitatea lor, chiar dacă zilele pline încearcă să îi pună piedici și să o invite la tricouri și pantaloni sport.

Croieli clasice, feminine
În funcție de tendințele de sezon, acestea se pot regăsi mai ușor sau mai greu în magazine. Din păcate, ultimii ani parcă s-au dedicat strivirii acestor repere și au fost abundenți în croieli drepte, articole de inspirație sport, iar articolele ajustate pe corp, cambrate sau lucrate cu migală au fost piese rare în magazinele renumite. Ultimul an parcă a readus la viață o părticică latentă a clasicului de factură vintage, volanele sau umerii bufanți devenind prezențe obișnuite în rafturi și în vitrine.

Cum recreez farmecul ținutelor de odinioară când nu mă identific cu stilul vestimentar în vigoare?

Legile modei sunt dictate în fiecare sezon de diferiți factori, iar câmd simt că nu mă identific câtuși de puțin cu noile tendințe, apelez fără rețineri la varianta second hand.

Cu toate că a te îmbrăca din magazinele second hand constituie un subiect tabu pentru unele persoane, această practică vine la pachet cu un pachet de beneficii deloc de neglijat:
👍cel mai important aspect mi se pare faptul că găsești piese unicat, dacă ai norocul ca un articol să îți vină, șansele să mai vezi pe altcineva același articol sunt minime, astfel ținuta va căpăta originalitate;
👍contribui la combaterea poluării, deoarece de la obținerea țesăturii și până la poarta magazinului, fiecare articol vestimentar a provocat emisii ridicate de dioxid de carbon;
👍economisești bani, piesele achiziționate din aceste magazine având prețuri și de 10-20 de ori mai mici decât un produs nou;
👍articolele sunt dezinfectate înainte de a ajunge din nou la raft, deci sunt sigure din acest punct de vedere,

Astfel, pentru mine, a găsi un nou magazin second hand care comercializează produse de calitate și atent selecționate ori cele de tip outlet reprezintă un motiv de bucurie în sporirea originalității ținutelor mele.

Evernisaj, mai mult decât un second hand 

Acesta este paradisul online cu produse unice outlet și second hand, de la branduri de renume pentru femei, bărbați și copii, care te ajută să ai un stil aparte, greu de imitat. Este șifonierul cu magie pe care îl deschizi atunci când îți dorești un strop de originalitate în ținute. Secțiunea outlet damă este un cufăr plin de minunății care așteaptă să fie explorat în profunzimile sale cele mai nebănuite. Evernisaj.ro înseamnă să fii CHIC & SMART cu produse unice și originale de îmbrăcăminte, încălțăminte, genţi şi accesorii atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Astfel, la fel ca în viață, marile oportunități pot fi ratate, dacă stai prea mult pe gânduri. 

Evernisaj este acel magazin online pe care, sunt convinsă, că l-ar fi iubit și bunica mea. Și toți cei dornici de ținute îngrijite, inedite și în dulcele stil clasic. Pentru că tendințele vin și pleacă, iar oamenii cu adevărat unici în cuget și-n ținută vestimentară trec peste efemeritatea trendurilor, păstrându-și autenticitatea.


Surse foto: Unsplash, Evernisaj și arhivă personală
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2021

Comentarii

Voi citiți...