De la 100 la 200 cu un acoperiș de calitate

arhivă personală
1915. Acesta este anul în care a fost construită cea mai dragă clădire de pe fața pământului: casa bunicilor mei. O casă mai bătrână ca Unirea, o casă care a trecut neclintită prin două războaie și prin nenumărate clevetiri ale naturii, ceea ce a înrădăcinat-o adânc în sufletul meu, devenind o parte de poveste, de istorie, o părticică pe care noi, urmașii, avem onoarea să o ducem mai departe. Am copilărit mai mult prin oraș, dar veneam cu drag și adesea pe meleagurile în care orizontul parcă învăluia totul într-o mantie de veșnicie, căci peisajul din curte era mereu același, nimic nu se schimba: pereții îmbăcați în straie reci de beton în culoarea codrului ce se ițea în zare, ferestrele mari și luminoase te priveau cu ochi sticloși, bucurându-se parcă de vizita ta, pereții groși stăteau ca o strajă seculară înfruntând fără frică înghețul iernii și căldura nemiloasă a verilor de câmpie, iar acoperișul... Ei bine, acoperișul parcă nu inspira atâta veselie și siguranță. Asemenea podoabei capilare, la această venerabilă vârstă, țiglele au început să... încărunțească. Ba chiar să sufere de calviție... Cum vine asta? Lăsați-mă să vă explic printr-o scurtă povestioară.

Într-o bună zi, bunicul îi dă de veste tatălui meu că acoperișul casei nu e tocmai în cea mai bună formă, că mușchii și lichenii și-au găsit locaș taman pe țiglele și așa firave de atâta vechime. Problema era că o ploaie repede și consistentă de vară a pătruns până în interior, deoarece mușchii au construit adevărate diguri în fața șiroaielor care își croiau drumul spre sistemul pluvial. Trebuia să acționăm. Am început să căutăm soluții, să ne sfătuim cu diverși meseriași, dar prețurile exorbitante ale materialelor, fără manoperă, plus drumurile pe care trebuia să le facem în vederea achizițiilor, ricoșând din depozit în depozit și din magazin în magazin, ne-au făcut să spunem pas operațiunii „SOS Acoperișul Casei”. Nu trece multă vreme că primim un alt semnal de alarmă. Satul fusese afectat de o vijelie capricioasă de vară, care a luat cu sine suveniruri din acoperișurile tuturor caselor amplasate în valea ce adăpostea vatra satului. A noastră n-a fost cruțată. Bunicul era, de data asta, decis să se implice, chiar la cei 80 de ani ai săi: 

„Copii, io mâine-dimineață înham caii la căruță și merg până la depozitul din comună. Fac cinci-opt-zece trasporturi cu caii mei, cât îi nevoie, merg pe mâna lui Feri baci, meșterul satului, dar musai să facem ceva, că iar o plouat în casă din cauza blestematului ăsta de acoperiș. Că-i mai bătrân decât mine... Barem de s-ar putea cumpăra și acoperișuri de pe internet, că tare bine mi-o prins că or venit aragazul și frigiderul până în curte...”

Și-atunci, bunicul rostise cuvântul magic: internet! Da, asta trebuie să fie! O comandă plasată pe internet și livrată la domiciliu. Ca atunci când cumperi electrocasnice și poți să te ghidezi după opiniile clienților mulțumiți, doar asta vorbește mai mult decât orice specificație sofisticată. Trebuie să fie cineva care să se ocupe și cu vânzare și livrare de acoperișuri.

Ziua următoare, merg personal să îi dau bunicului veștile cele bune:

-Bunicule, ne apucăm de acoperiș!
-Cum? Ați și cumpărat țigla? De unde?
-Nu doar țigla, bunicule, ci un sistem complet, cu accesorii de montaj și sistem de scurgere. Ne vor fi aduse toate acasă zilele ce urmează. 
Bunicul se uită nedumerit la mine, vizibil speriat de rapiditatea întregului proces:
-Așa de repede? Adus acasă? Cu toate cele trebuincioase? Dar n-au ajuns încă pensiile! Eu de unde voi avea bani să plătesc partea mea? A fost vorba că împărțim cheltuiala, dar eu n-am acum toți banii! Feri a zis că...
-Nu te impacienta! Dacă mergeam pe mâna lui Feri baci rămâneam și cu casa descoperită și cu buzunarul gol, dar eu cred că un acoperiș bun trebuie să aibă și un preț corect. Îl știu eu pe el, ce urmărește, doar când ne-am interesat de prețuri la depozitul din comună pe cine crezi că am văzut primind o sumă frumușică de la patron?
-Pe Feri?
-Da, da, chiar pe el. N-a știut că-l vedem, el număra de zor „schițele” lui Caragiale. Ba chiar îi mulțumea patronul lui Feri baci pentru clientul care plecase adineaori. Apoi am aflat că era cel care își construiește acum casa cea nouă din deal. A vrut să cumpere acoperiș pentru casă din apropierea satului ca să economisească la transport. N-a făcut altceva decât să plătească meșterul de două ori, doar Feri baci e mână în mână cu patronul de acolo și primește comision pentru fiecare vânzare mai consistentă pe care i-o face. Până să își dea seama că îl vedem și să îndese rapid, pe ascuns, bancnotele în buzunar, a dat drumul porumbelului din gură și ne-am dat seama că nu trebuie să îl ascultăm.
-Și noi de la cine am cumpărat?
-Bunicule, noi am cumpărat de la Devizia de acoperișuri, un concept unic pe piața țiglei metalice, prin care Vindem-Ieftin.ro aduce laolaltă toți producătorii importanți din acest domeniu.
diviziadeacoperisuri.ro
-Adică e un soi de magazin?
-Nu chiar. E mai diferit puțin. Ei nu au stocuri de marfă care să îmbătrânească prin depozite și când să ajungă la tine să te pomenești că și-au pierdut din calitate. Toate cele necesare îți sunt livrate direct de la producători. Adică primești un acoperiș complet, excelent din punct de vedere calitativ. Pe site găsești o listă cu consultanții, ei te ajută să găsești sistemul potrivit pretențiilor și bugetului tău și comanzi ce ai nevoie. Iar astfel economisești timp, că doar nu trebuie să mai bați magazinele zile la rând din cauză că unul nu mai are pe stoc o piuliță, iar celălalt nu are nici măcar țigla pe care o vrei tu și încearcă să îți bage pe gât alta mai scumpă, dar mai slabă. În plus, dacă am eliminat intermediarii, am eliminat și din costuri, unii clienți au rămas și cu 1000 lei în plus în buzunar față de cât ar fi dat în alte locuri.
-Și ce fel de acoperiș ai comandat?
diviziadeacoperisuri.ro
-Am comandat ceva care parcă definește sintagma „acoperiș bun”. Am comandat, cu ajutorul sfaturilor primite de la consultant, un sistem complet de țiglă metalică Bilka Balcanic. În primul rând, cuprinde tot ceea ce e necesar, de la țigla propriu-zisă până la coame, coliere, folii anticondens și jgheaburi. În al doilea rând, acoperișul Bilka e unul trainic, atât de trainic încât îl vor prinde și nepoții mei și nu vor trece prin ceea ce trecem noi azi cu acoperișul ăsta vechi. Va feri casa se furia furtunilor și viscolelor mulți ani de acum înainte, fără nicio problemă. Vreo 50, mai precis. În al treilea rând, țigla metalică e foarte ușoară, are doar 0,5 mm grosime, este din oțel și nu pune presiune mare pe fundație sau pe structura de rezistență. Asta adaugă câțiva ani în plus de viață casei. Apoi, un acoperiș bun trebuie să și arate bine, noi am ales o țiglă metalică mată, asta o să confere un strop de eleganță bătrânei doamne, căsuței, adică. Îți vine să crezi că am putut alege și nuanța? Un cărămiziu superb! De asemenea, ca să fie cu noroc, primești și o reducere dacă trimiți echipei o recenzie video.
-Ce-i aia?
-În momentul în care vine comanda, iei telefonul cel nou, și îi filmezi pe băieți cum descarcă marfa, apoi te ajut să trimitem clipul unde trebuie ca să primești o reducere de 100 lei la cumpărături viitoare, doar mai avem de lucru la casă și prin curte, zicea tata că vrea să construiască un foișor în grădină și ar trebui să îl acopere cu tablă cutată zincată, ca să protejeze lemnul de infiltrația ploii. Lasă, că te învăț eu care-i treaba cu recenzia...
-Cum adică? Mă uit la oameni cum descarcă atâta amar de țiglă și tot eu iau banii?
-Da, bunicule, pentru că firmele care se respectă au grijă și de angajați, dar știu să-i mulțumească și pe clienți.
-Asta da! Păi când eram io tânăr, mergeam cu caii și căruța la târg după țiglă, acuma vine târgu' la tine și-ți dă și bani! Ehe, ce bine era dacă și pe vremuri ar fi fost tot așa de ușor...
-Cunosc o persoană care n-ar fi fost atât de încântată... (amândoi, în cor, vizibil amuzați) Feri baci!


Am încheiat vizita uitându-ne peste recenziile video postate de alți clienți mulțumiți, iar pe fața bunicului apărea o seninătate ce creștea cu fiecare clip în care vedea reacțiile de mulțumire ale celor care au mers pe mâna celor de la Vindem-Ieftin.ro. Înainte de a pleca, mi-a cuprins mâinile într-ale lui, așa cum o făcuse în atâtea alte rânduri, și mi-a spus „Mulțumesc, fata mea!”, cu ochii luminoși, plini de emoție. A fost cea mai sinceră mulțumire pe care am auzit-o și știu că, peste ani, privind spre acoperiș, inevitabil, voi rememora toate aceste momente... M-am simțit mândră, dar și datoare să duc mai departe istoria căsuței din povești. Cu grijă și cu un acoperiș trainic va ajunge, cu siguranță, de la 100 la 200 de ani.
diviziadeacoperisuri.ro

Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii

Voi citiți...