Amintiri de la prima întâlnire

Într-o seară friguroasă de noiembrie, stăteam în fotoliul meu preferat, aproape de sobă, ca să aud mai bine simfonia lemnelor ce trosneau necontenit în sobă, sub văpaia focului. Tricotam un pulover pentru nepoata mea, deh... se apropia Crăciunul și mă gândeam să îi ofer din tot sufletul rodul mâinilor mele ridate de trecerea nemiloasă a timpului... 70 de ani... Dar eu nu mă simt bătrână. Buletinul e bătrân, sufletul meu a rămas neatins, tânăr ca odinioară. În momentul în care andrelele parcă începeau să se miște singure și să dea naștere ochiurilor de mohair roșu, sună telefonul:

-Alo! Bunico, sunt eu. Am terminat cursurile la facultate și am ajuns mai repede în oraș, vin să te vizitez. Mi-e dor de tine și trebuie să vorbim. Te pup!

La celălalt capăt al receptorului era chiar ea, nepoțica mea iubită. Și venea să mă viziteze! Eram atât de entuziasmată, încât am lăsat din mâini îndeletnicirea mea de până atunci și m-am pus să aranjez pe o farfurie mare bucățile delicioase de prăjitură și biscuiții care atât de mult îi plac. Așa sunt bunicile, parcă presimt. Parcă presimțeam că va veni acasă în acest sfârșit de săptămână și am făcut mai mulți biscuiți ca să-și ducă și la cămin. Nu-i ușoară nici studenția... Pe vremea mea... Brusc mi-am dat seama că trebuia să ascund fragmentul de pulover. Iat-o că sună la ușă. Au urmat îmbrățișări calde, complimente reciproce, papile gustative răsfățate, ceai aburind, bucurie... cât un pulover XXXL!

-Bunico, am să-ți mărturisesc ceva...
-Ia spune... Cine ți-a furat inima?
-De unde știi? Cum ți-ai dat seama?
-E suficient să-ți văd chipul. E mai luminos, învăluit în razele trandafirii ale iubirii ce se înfiripă între doi tineri. Cine e norocosul? Spune-mi tot!

Mi-a spus că e un coleg de la facultate și că au multe pasiuni comune, una dintre ele fiind ajutorarea semenilor și asta i-a și adus laolaltă. Amândoi sunt voluntari la o fundație pentru copii defavorizați și, după ce au interacționat de câteva ori, prințesa a fost invitată la bal... la întâlnire, adică.

answear.ro
-Îți mai amintești prima ta întâlnire cu bunicul?
-Ca și cum s-ar fi petrecut ieri, draga mea.
-Memoria a fost întodeauna punctul tău forte, bunico. Dar acum, că ți-am povestit totul, zi-mi și tu despre prima ta întâlnire.
-Draga mea, emoțiile pe care le simți în acea zi nu se pot reda prin cuvinte, ele se trăiesc și se retrăiesc în memoria ta ca un film pe care îl revezi ori de câte ori ți-e dor de acel moment. Și totuși...
-Și dacă nu e o primă întâlnire reușită?
-Draga mea, și filmele sunt de mai multe feluri: de dragoste, comedie, dramă... thriller! Mă refer la prima întâlnire cu cel care presimți că poate fi alesul.
-Aici ai dreptate!
-... Și totuși, de acele sentimente copleșitoare care se bat cap în cap, ca pe vremea lui Ștefan cel Mare și care pot compromite o întâlnire vreau să-ți vorbesc. Teama de eșec declară război încrederii în sine, ploaia de cuvinte amenință adevărata ta personalitate și, de multe ori, tindem să transmitem o altă imagine despre noi decât ceea ce suntem. Mare atenție și la îmbrăcăminte! Hainele vorbesc despre tine la fel ca glasul, precum gesturile tale. Nu trebuie nici să te ornezi ca un tort aniversar, dar nici să pară că nu ai acordat un minim efort ca să fii prezentabilă. Îmbracă-te așa cum ai face-o și când ieși cu prietenele tale.
-Bunico, cum te-ai îmbrăcat la prima întâlnire?
answear.ro
-Știi că eu am fost mereu adepta stilului feminin. Încă îmi plac fustele, broșele și materialele care inspiră feminitate: dantela, mătasea, cașmirul. Iar întâmplarea a făcut ca prima noastră întâlnire să fie la teatru. Se juca o piesă foarte bună. Înainte de asta, îi spusesem în treacăt că eram supărată pentru că nu am mai găsit bilete la o anumotă piesă. A doua zi, îmi spune că are o surpriză pentru mine: două bilete la teatru. Unul pentru mine, altul pentru el. În secunda a doua mi-am pus, brusc, întrebarea: „Eu cu ce mă îmbrac?”. La teatru trebuie să ai o ținută adecvată, dar nici nu voiam să cad în cealaltă extremă. Am deschis dulapul și am privit în gol câteva secunde. O rochie elegantă ar fi o alegere potrivită, dar cea pe care îmi pusesem ochii parcă era prea elegantă, iar celelalte nu îmi transmiteau nimic. Au urmat zeci de minute de probe, defilat în fața oglinzii și un morman de haine nepotrivite pe pat. Până la urmă, o cămașă într-o culoare pastelată și o fustă în carouri mi-au atras atenția. A urmat un alt obstacol: pantofii! După ce am deschis toate cutiile cu pantofii eleganți, mi-am dat seama că, fiind început de iarnă, parcă s-ar potrivi niște cizme confortabile, dar și elegante. O geantă asortată și... cam atât...
-Dar bijuteriile?
-Am purtat cercei de dimensiuni mici și o broșă la gulerul cămășii. Eu o consideram broșa mea norocoasă, îi spuneam așa pentru că în ziua în care o purtam, mereu îmi mergea bine.
-Prezentul spune că, într-adevăr, ți-a purtat noroc și atunci! Vreau și eu broșa. O mai ai?
arhivă personală
-Cu tot dragul. Așa e, ținuta mi-a fost complimentată, drept urmare, obrajii mei s-au transformat rapid în doi bujori. După terminarea piesei, am luat cina la un restaurant din centrul orașului. Am abordat toate subiectele posibile, de parcă ne cunoșteam dintr-o altă viață. Ne țineam de mână și ne plimbam sub un cer înstelat de noiembrie. Zâmbeam necontenit. Era evident că urma și o a doua întâlnire...
-Vreau detalii!
-Am ieșit amândoi de la cursuri și ne-am plimbat prin parc. Aveam amândoi căciuli cu moț și geci groase, dar n-a mai contat asta din momentul în care m-a luat de mână pentru că eu mă simțeam ca o prințesă dintr-o poveste. Vezi tu, draga mea, ceea ce contează este să te simți în largul tău cu ceea ce porți, ca să te bucuri de întâlnire.
-Nici nu știi ce mare ajutor îmi ești...
answear.ro

Morala? Prima întâlnire va rămâne la fel, neschimbată de trecerea timpului, indiferent de succesiunea generațiilor. Cascada de emoții și scenarii se va revărsa necontenit atâta timp cât va exista iubire pe fața pământului. Iar Answear va fi acolo, ca un fashion-Cupidon gata să te ajute în alegerea ținutei ideale pentru această ocazie. Are „săgeți” pregătite pentru toată lumea, pentru toate gusturile. Îndrăznești să îl provoci? ANSWEAR is the answer... WE are the Answear!


Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii

Voi citiți...