Nunta perfectă îndulcește poama acră

E ora 16:53. Deși aerul tomnatic și mantia întunericului au învăluit tot orașul, cucoanele de la blocul X, Vasilica și Catița, încă nu și-au terminat discuțiile aprinse despre ce mai mișcă prin cartier. Nimic nu scapă de sub analiza lor minuțioasă, iar viața vecinilor din blocul cu nouă etaje le oferă, har Domnului, subiecte destule pentru întâlnirile zilnice: fata vecinilor de la etajul unu are un nou prieten, se zvonește că din familie bogată, dar nu-i prea place munca, vecinul de la opt a venit acasă pe trei cărări târziu, în noapte, fapt ce a scos-o din minți pe nevastă-sa care l-a așteptat cu o tigaie în mână. Tanti Catița se jură că țipetele acesteia se auzeu până la ea, la etajul doi. Un subiect pe care își doreau cu ardoare să-l dezbată  era nunta unicului fiu al prietenei lor de la etajul nouă, Sevastița, care, din motive neștiute, parcă evita să dea față în față cu ele. Și cum să afle detalii picante de la nuntă dacă singura dintre ele care participase la eveniment nu era acolo să le relateze cu lux de amănunte ce s-a petrecut?
-Vasilico, dragă, eu nu mai suport suspansul ăsta! Să știi că mă ia cu palpitații la inimă! O fi fost atât de eșuată petrecerea, încât îi e rușine și să ne povestească nouă, prietenelor ei? Chiar nouă care suntem atât de confidențiale?
-Catițo, eu cred că o fi mâncat prea mult și s-o fi stricat la stomac... Sau suferă după pierderea băiatului... of, of, of...
-Hai mai bine să o vizităm! Dar să mai zăbovim o clipă. Petrică de la opt încă n-a ajuns. Iar întârzie. Să vedem dacă nu are nevoie nevastă-sa de o tigaie nouă, ca să-l întâmpine. Cea de ieri s-o fi îndoit!

Ora 17:25. Apartamentul Sevastiței. Soneria sună insistent. Sevastița deschide ușa și își poftește preietenele la un pahar de bârfă, că de cafea e prea târziu, iar ceai beau doar când sunt bolnave. Vasilica începuse să îi povestească despre întâmplarea cu Petrică din ajun, dezamăgită fiind că istoria nu s-a repetat și în această seară, neavând astfel un nou subiect de bârfă. Catița își ia inima în dinți și o întreabă, vizibil emoționată, pe Sevastița:
-Sevastițo, dragă, cum ai petrecut la nunta iubitului tău băiat? Bănuiesc că ai să ne spui o mulțime de lucruri noi și o sumedenie de impresii despre familia miresei, despre mâncare, despre nuntă, în general. Haide! Nu fi tăcută ca un iepure speriat în tufiș și toarnă tot! Doar suntem prietenele tale, confidentele tale...
-Dragile mele, așa este, și eu vă stimez, vă apreciez, dar mă simt eșuată ca soacră. Veți spune că am avut ghinionul de a participa la o nuntă organizată până în cel mai mic detaliu, totul a fost desăvârșit... Parcă vă invidiez, voi ați avut șansa să găsiți atâtea cusururi, ați avut atâtea ocazii să spuneți voi cum era mai bine să se facă aia, cum trebuia să se dreagă cealaltă...
-Chiar așa? întrebă intrigată Vasilica. Nici măcar o urmă de degete pe paharul de vin n-ai aflat?.
-Sau măcar o pată pe fața de masă! completă Catița.
-Nu, nimic. Nu am putut să găsesc niciun cusur. A fost nunta perfectă, petrecerea pe care oricine și-o dorește. Și, culmea, știți ce? La urma urmei chiar mă bucură. Îmi bucură sufletul și mi se umple inima de drag, zise Sevastița ștergându-și roua din ochi cu colțul batistei.
-Zău? Dar unde a fost petrecerea asta? Doar nu o fi fost la vreun palat, de s-a lăsat cu atâta perfecțiune, zise cu ironie Vasilica.
-Petrecerea s-a ținut la un frumos salon de nunți din Brașov, la Royal Boutique Hotel, o bună alegere și pentru cazare în Poiana Brașov...
hotel-royal.ro
hotel-royal.ro
...Oamenii de aici au fost adevărate gazde care s-au ocupat ca totul să iasă de vis, așa cum până și eu îmi imaginam nunta perfectă. În primul rând, sala de evenimente se află la intersecția dintre clasic și modern, iar asta îi oferă un aer elegant, dar totuși îți transmite și o stare de confort. Toți cei 150 de invitați s-au simțit minunat, au dansat și s-au distrat alături de miri, iar sala era plină de energie și voie bună. Calitatea a definit totul. Mesele rotunde au lăsat loc socializării cu toți ceilalți meseni. Atât mesele cât și scaunele au fost îmbrăcate de sărbătoare, cu satin perfect călcat, iar aranjamentele florale de pe fiecare masă au colorat ambianța și au dat viață încăperii. Mâncarea? Un deliciu! Ce festin! Știți doar ce gurmandă sunt eu! Așadar, o nuntă perfectă trebuie să aibă mâncare gustoasă! Totul a fost delicios și servit ca la carte, în porții consistente, sarmalele moldovenești cu mămăliguță sau mușchiulețul de porc în crustă de ierburi cu sos de afine și cartofi aurii au fost vedetele meniului, fiind apreciate de toți invitații, care au cerut prezența bucătarului, pe care l-au primit cu ropote de aplauze. Deh! Noi ne distram, dar cineva muncea ca lumea să fie încântată pe deplin.
-Vai de mine! Să trecem peste că ni se face foame, zise Vasilica.
hotel-royal.ro
-Apoi, locația e minunată. Știți voi, parcă totul e mai frumos dacă evenimentul se desfășoară într-un decor special, e ca și cum ai face parte dintr-un tablou. Poiana Brașov oferă o priveliște de vis, iar Royal Boutique Hotel are terasă și grădină unde te poți bucura de aerul proaspăt, de munte, cât faci o pauză de la ringul de dans. Chiar și cei mici au fost încântați de locul de joacă din exterior, de care s-au bucurat până la lăsarea serii. Am făcut niște fotografii superbe în grădină cu cei dragi, cu frații mei din Brașov, cu cumnatele mele, cu mirii, iar liniștea de aici ne-a lăsat un răgaz să ne amintim de vremurile frumoase, de copilărie, de tinerețe...
-Ei, hai c-o dai în nostalgii, Sevastițo! zise Catița cu jumătate de gură.
-Parol că am vrut să fiu rea, să bag strâmbe, să caut nod în papură! Dar nu am avut niciun motiv cât de mic cu care să îmi pregătesc bombardamentul de poamă acră. Sala a fost frumos aranjată, mâncarea a fost delicioasă, grădina era o oază de liniște. Am crezut că mă voi putea lega de muzică, de DJ, dar ce credeți? A fost spectacol, muzică pentru toate gusturile, ba chiar și o reprezentație folclorică, cu un ansamblu din regiune. 

Apoi, am vrut să fac mofturi legat de transport, doar trenul m-a lăsat în gara Brașov. Când să zic și eu că îmi crește tensiunea de nervi, zic să îl sun pe fiu-miu să mă plâng. Zice „Liniștește-te, mămică, privește peste drum, sunt două autocare de la hotel care vă vor aduce pe toți aici”. Am rămas surprinsă de această facilitate deosebit de importantă când organizezi un eveniment departe de casă, e de mare ajutor să ai transport până la locație. Ajunsă la hotel, m-au cazat în cameră dublă superioară. Aici ce era să comentez? Că nu mi-au dat cameră triplă inferioară?

Urmează un scurt moment de tăcere apăsătoare. Catița continuă iscoditoare:
-Dar nora? Nici despre ea nu ai de comentat nimic?
-Dragile mele, dacă am lăudat locația și personalul de aici, e imposibil să o hulesc pe cea care a ales și a organizat în bună parte evenimentul. Știti... am ajuns la o concluzie. În cele din urmă, o nuntă e de vis când armonia ce sălășluiește în organizare e prezentă și între membrii familiei...
-Sevaștițo, Sevastițo... văd că poama acră a dat în copt și s-a îndulcit. Ei... să fie fericiți, zise Vasilica. 
Scurtul moment de liniște e întrerupt de un zgomot de oale trântite și farfurii sparte. Catița sare ca arsă:
-Șase! Iar e scandal între Petrică și nevastă-sa! La ferestre toată lumea!
-Șșșșttt! Să auzim ce-și reproșează de data asta!
unsplash.com

Articol scris pentru SuperBlog 2018

Comentarii

Voi citiți...