Când împodobești bradul, e-sărbătoare!

Deja? Atât de repede a trecut primăvara cu al ei alai de flori? S-a și terminat vara cea călduroasă și luminoasă? Până și toamna bogată în roade și-a făcut bagajele și a plecat? Poate se întoarce, văd că și-a uitat la noi ploile dese și mărunte. Și frunzele ruginii cu care s-a tot jucat le-a lăsat pe jos. 

Cum? Am trecut de jumătatea lui noiembrie? Înseamnă că a început postul Crăciunului. Asta înseamnă că au rămas mai puțin de 40 de zile până împodobim bradul! Ce zici de niște braduti artificiali? Nu că m-aș grăbi, dar vine vremea să desăvârșesc un nou brad de Craciun. Al câtelea, oare? Tot pălăvrăgesc și nici nu m-am prezentat. Sunt cel mai iubit glob din cutia mea, cutia specială a globurilor de sticlă. Sunt păstrat cu atenție și iubire într-o cutie ferită de toate pericolele spargerii. Am împodobit brazi de Craciun de tot felul: naturali, mai mici sau mai mari, artificiali, mai falnici sau mai modești. Ce mai, sunt un adevărat expert în brazi de Crăciun (chiar dacă mi-am găsit o tijă de orhidee ca sală de așteptare până la mult așteptata seară de ajun!)

Fac parte din familie de ani de zile, am ajuns în casa lor în 1989, atunci când doi tineri au sărbătorit pentru prima dată Crăciunul ca familie. Mutați la casa lor, au vrut să păstreze tradiția copilăriei, iar de atunci, aproape fără excepție, eu fac parte din amintirile pe care le au cu brazii de Crăciun. În scurt timp, a apărut copilul mult dorit. Am fost pus în pericol, pitica era un munte de curiozitate când vedea chestia aceea strălucitoare care tronează în vârful bradului. Adică eu. Dar am supraviețuit și chiar a început să mă iubească. An după an, în loc să se plictisească de mine, ea mă iubea tot mai mult, îmi purta și mai multă grijă. Cu fiecare Crăciun când mă așează la loc de cinste, simt în privirea ei cât mă iubește. Oi fi narcisist dacă spun că e din cauză că sunt frumos? Sau o fi pentru amintirile pe care le avem împreună de atâția ani cu pomii de iarnă împodobiți? Cred că ambele. Îmi spune că semăn cu turla bisericii din satul bunicilor, ninsă în ajun de sărbătoare, bulb de ceapă strălucitor care crește spre cerul înstelat în cea mai frumoasă noapte a anului, când colindele răsună de pretutindeni și în aer plutește magia iernii.

Dar să revenim la subiectul meu preferat: bradul de Crăciun.

Tu ce fel de pom preferi? Mie îmi plac mai mult cei artificiali, deoarece îmi place să-mi revăd prietenii ani la rând. Așa cum ție îți place să-i ai în jur pe toți cei dragi, tot așa mă bucur și eu de compania ornamentelor folosite adesea împreună. Iar eu sunt un tip sentimental, mă atașez repede de brazii pe care îi împodobesc. Dar tu nu ești un glob, ești om și trebuie să vorbesc pe limba ta. Uite de ce spun că merită să investești într-un brad artificial:

  • din motive logistice: să umbli an de an după un brad natural e dificil. Trebuie să studiezi piața, să cauți într-un munte de brăduți pomul perfect pentru tine, să îl transporți acasă, să îl depozitezi la rece,asta pentru că nu poți cumpăra un brad natural în ultima clipă, vei risca să găsești doar marfa de proastă calitate. În plus, urmează alte drumuri cu debarasarea. Bradul artificial te scapă de această corvoadă, doar îl păstrezi într-o cutie până la următoarea utilizare și te bucuri de el ani mulți.
  • din motive economice: achiziția unui brad natural aspectuos poate cauza o gaură în buget, sumele acumulate de-a lungul anilor nefiind deloc negijabile. Dar te-ai întrebat vreodată cam câți ani poți folosi un brad artificial? Un vechi prieten pe care l-am împodobit pentru prima oară în 2008 încă aduce magia Crăciunului în casa de la țară. Nu e el tare aspectuos acum, dar aduce bucurie în casă, de sărbători. Și s-au salvat banii de pe urma a 12 brăduți naturali!
  • din motive ecologice: știai că un brad natural are nevoie de 12 ani ca să atingă înălțimea de 2 metri? Chiar și când brăduțul provine dintr-o pepinieră, cantitatea de dioxid de carbon rezultată din manipularea și transportarea produsului până la tine acasă este semnificativă. În cazul bradului artificial, emisiile de dioxid de carbon sunt atenuate de utilizarea pe termen lung.
  • din motive organizatorice: împodobirea unui brad natural implică eforturi suplimentare. Coroana amplă poate reduce semnificativ spațiul într-un apartament, tulpina groasă poate solicita cioplire în cazul unui suport fix, greutatea îl poate face instabil, iar acele se scutură pe covor și peste tot în jur dacă încăperea este încălzită. Când împodobești un brad artificial, lucrurile devin mai simple, deoarece acesta vine la pachet cu propriul suport, ceea ce asigură stabilitate sporită, poți alege dimensiunea și forma potrivită locuinței tale, iar apropierea de sursele de căldură nu îi cauzează căderea acelor. 
Cu toate acestea, unii oameni nu văd cu ochi buni ideea unui brad artificial, asta din cauza aspectului deloc natural. Și pe cuvânt de globuleț că există exemplare tare nereușite! Se găsesc în marile magazine la prețuri foarte mici, iar imaginea lasă de dorit. Dar când te documentezi și cauți bradul artificial ideal, poți găsi adevărate capodopere, copii fidele ale îndrăgiților pomi de iarnă naturali.

Cu brazii e-sarbatoare chiar e sărbătoare!
Sunt brazi speciali, visul oricărui glob de sticlă, destinația preferată a betelei și marea dragoste a luminițelor! Să-ți explic de ce sunt atât de fascinanți:
  • Brazii de Crăciun de la e-sarbatoare.ro sunt produse premium, cu aspect real. Sunt atent realizați în U.E și se supun celor mai stricte norme de calitate, fiind comercializați exclusiv în magazinul online sau în showroom-ul din București. 
  • Poți alege un brad artificial de Crăciun, de lux, clasic cu aspect natural, cu ace 3D, verde, argintiu, alb, iar pentru globulețele excentrice și beteala nonconformistă, poți alege un brad roz, violet sau chiar negru. 
  • Sunt recomandați de calitatea și unicitatea lor, fapt ce îi fac prezenți în cele mai exclusiviste locuri, începând cu sedii de ambasade, aeroporturi, hoteluri de lux sau studouri de televiziune.
Scuză-mă că lăcrimez, dar mă emoționez doar când îmi amintesc de Crăciunurile petrecute alături de familia mea, de brazii pe care i-am încununat timp de mai bine de 30 de ani. Doar când mă gândesc cât de fericit aș fi să mă aflu în vârful unui brad atât de elegant. Ah... ce sărbătoare trebuie să fie când împodobești un brad e-sărbătoare...

Imaginile folosite fac parte atât din arhiva personală,
cât și din portofoliul de produse e-sarbatoare.ro

Articol scris pentru SuperBlog 2020

Comentarii

Voi citiți...