Bunico, tu cum ai devenit Influencer?
La început a fost blogul
Prin a doua parte a anilor 2000, în România a explodat popularitatea blogurilor. Nu se scria pentru a atrage atenția unei comunități consistente, blogul era văzut ca un soi de jurnal online, unde simțeai că îți poți face auzită vocea. Mulți, printre care și eu, nu și-au dat seama că a scrie despre chestiuni aleatorii care se întâmplă în viața ta reprezintă doar vârful icebergului și că, în chintesența sa, blogul reprezintă mai mult de atât, că cei doi-trei colegi care îți citesc materialele mai mult de dragul prieteniei care vă leagă nu reprezintă granița opiniilor tale. Nu știam nici cât de important este să construiești un branding personal pe social media și nici noțiunea de „influencer” nu mi-era familiară, pasiunea de a scrie a fost mereu principalul motiv pentru care am postat cât de des am putut, iar surprizele vieții au deviat destinul blogului personal pe o linie secundară. Dar s-o iau cu începutul. Aș putea să le vorbesc nepoților mei despre primii pași în blogging. Primul meu articol a fost postat undeva în anul 2008. Scriam despre viața din liceu, despre evenimentele la care asistam (campanii antidrog, festivaluri școlare, excursii, experiența participării la etapa națională a limbii de latină și alte astfel de teme care... nu prea erau citite).
A fi sau a nu fi influencer?
Momentul acela când simți că experiența ta a influențat decizia unui necunoscut, că influența online e în ascensiune
Deci? De ce nu mă bucur de popularitate online (sau pe rețele sociale)?
Probabil pentru că nu am știut să am grijă de blogul meu. Nu am știut să fiu consecventă, iar blogul e ca un copil. Ca să crească trebuie să îi oferi toată atenția ta, recunosc că am eșuat ca mamă a blogului meu, că au fost perioade în care am fost o mamă denaturată care a plecat, lăsându-și copilul fără să privească prea mult în urma sa. Cu toate acestea, am ajuns să scriu despre ceea ce mi-am dorit, doar că nu pe blogul meu. De aproape doi ani, eu sunt „influencerul” din spatele unei publicații locale care promovează obiectivele turistice din Oradea, istoria lor și ce poți face ca turist care vizitează orașul nostru. Poate că numele meu nu apare în lumina reflectoarelor, dar promovarea articolelor scrise de mine și feed-back-ul pe care îl primesc din partea cititorilor mă fac să mă simt împlinită.
Ce înseamnă să fii un Opinion Influencer cu acte în regulă?
Încerc să mă imaginez în ipostaza unei bunicuțe care le vorbește nepoților săi despre cum poți să devii un specialist, să fii un reper în materie de branding personal. Le-aș putea spune că, din realizările și mai ales din greșelile comise am învățat că, pentru a fi un influencer adevărat, trebuie:
1. Să pui experiența personală în fața intereselor... personale
De fiecare dată când am influențat sau am fost influențată am căutat onestitatea și credibilitatea. Să nu recomanzi produse sau servicii în care nici tu nu crezi, doar de dragul de a obține câștiguri materiale.
2. Să oferi conținut de calitate
Nu e suficient să scrii sau să filmezi, după caz. Timpul oamenilor este o resursă limitată, asigură-te că investiția lor în tine este avantajoasă pentru ambele părți, așa că investește în calitatea materialelor pe care le oferi.
3. Să ghidezi oamenii care au nevoie de recomandări
Lumea de azi e atât de conectată la mediul online, încât înainte de a cumpăra un produs, caută o opinie, înainte de a vizita un loc, caută părerea cuiva care deja a fost acolo, până și înainte de a merge la medic multă lume apelează la sfaturile celor care au trecut prin situații similare. De aceea, indiferent de nișă, onestitatea materialelor furnizate trebuie să fie prioritară, oamenii caută păreri sincere, nu să cumpere iluzii și să își regrete alegerea.
4. Să construiești o comunitate unită, puternică
5. Să fii consecvent
Acest aspect se află în strânsă legptură cu cel precedent. Pentru a construi o comunitate solidă, trebuie să fii consecvent în activitatea ta din online, trebuie să le oferi constant materiale, iar urmăritorii tăi să fie la curent că ți-ai propus să postezi săptămânal vinerea sau în fiecare luni și joi.
6. Să fii creativ
Vedem reclame clasice și fără gust la TV, în pauzele mult prea lungi din timpul filmelor pe care le mai urmărim din când în când. Diferența majoră dintre un influencer din mediul online și o reclamă clasică nu o reprezintă canalul de comunicare, ci atractivitatea ei, creativitatea, apelul la imaginație. E provocarea supremă pentru orice blogger sau vlogger: să îmbrace totul într-o poveste atractivă și inedită.
7. Să apelezi la cunoscători atunci când simți că vrei să continui, dar simți că te afli într-un blocaj sau vrei să treci la un alt nivel
E firesc să ai parte de asemenea momente, dar când știi că dorința ta este să continui pe acest drum, e bine să știi că există specialiști care îți pot oferi susținere și orientare pentru ca activitatea ta să se bucure de succes.
Și, pentru că sunt la mare căutare recomandările calitative și ofertele corecte, poate chiar un preț considerabil redus pentru achiziția de grup, a luat naștere TheMall.ro, o platformă de brand advocacy care combină atuurile comunității cu promovarea out-of-the-box, care te poate ajuta să pătrunzi într-o Rețea de Influenceri pe bune.
Iar noi vom concluziona: „Așa a fost pe vremea mea, dragii bunicii... Bunica voastră a ajuns influencer cu ajutorul specialiștilor care i-au ghidat parcursul la momentul potrivit.”
Surse imagini Academie Vie și Unsplash
Articol scris pentru SuperBlog 2020
Comentarii