FAVI - Fiecare Așteaptă un Vis Implinit

Te-ai întrebat vreodată de câte ori ai redecorat casa de-a lungul timpului? De câte reamenajări a fost nevoie pentru a o aduce la imaginea ideală? Câte schimbări s-au produs până când colțișorul tău de visare cu ochii deschiși să ajungă la acest statut? Cât timp ai așteptat până când visul tău s-a materializat? Recunosc cu sinceritate... eu am așteptat puțin. Puțin mai mult!

Camera mea a fost redecorată din temelii de (doar) trei ori până acum și fiecare modificare majoră coincide cu o bornă din viața mea. Între cele trei etape, au tot apărut și dispărut mai multe obiecte de mobilier sau decorațiuni, dar trei au fost momentele în care cutremurul remobilării mi-a zdruncinat camera din temelii, producând schimbări majore.

1. Când copilul crește, mobila parcă se micșorează

Hainele devin tot mai mari și mai multe, necesitățile se schimbă. Țin minte că, până pe la vârsta de șase ani, în camera mea existau o canapea extensibilă și o mobilă din lemn masiv. Elegantă, dar serios afectată de trecerea timpului, părinții mei au stabilit că e nevoie de o schimbare. Am fost fascinată de noul mobilier, deși, judecând acum la rece, cea veche era net superioară calitativ monstrului diform care mi-a ocupat camera până nu demult. După cum se vede mai jos, e de înțeles de ce nu am reușit să o vând la momentul când am decis că e momentul pentru o schimbare majoră. 
arhivă personală

2. Clasa I - primul colțișor de adult 

Când copilul merge la școală, camera cere o remobilare în concordanță cu noua etapă din viața lui, de aceea recomand această bornă pentru reamenajarea camerei unui copil cu mobilier de tip tineret. În cazul meu, mobila fusese cumpărată în anul precedent, dar lipsea elementul esențial. Biroul.

Cât de importantă este alegerea biroului?
În opinia mea, biroul ideal trebuie să asigure confort, de aceea e nevoie să fie însoțit de un scaun pe măsură. Pentru un copil, biroul la care își face temele reprezintă primul contact cu lumea de adult, cu îndatoririle care vin la pachet în această perioadă. Biroul impune deopotrivă seriozitate și muncă, relaxare și visare. Mai jos vă prezint biroul meu, așa cum arăta pe la mijlocul anilor 2000. Nu aș putea spune că este un exemplu, ci un contraexemplu, deoarece în cei peste zece ani de utilizare nu am putut să păstrez ordinea în rafturi. Asta din cauza configurației sale foarte prost gândite. Și totuși, în ciuda aspectului pe care astăzi îl reneg total, era colțișorul unde o tânără visa să ajungă mare. Muncea ca să-și atingă idealurile. Tot aici se relaxa citind o carte lângă o cană de ceai aburindă. Aici a prins aripi în arta scrisului. Prin scris, orice vis îi putea deveni realitate. Scriam de mână cu foaia așezată pe locul destinat tastaturii, apoi am descoperit blogul ca formă de evadare din cotidian și am dat stiloul din penar pe tastatura de pe birou. De altfel, pe monitor, se poate observa interfața rudimentară pe care Blogger o avea undeva prin 2007-2008, când am început să scriu. În liceu, biroul a devenit cu adevărat prieten, confident. Fusesem admisă la profilul de filologie-jurnalism și scriam kilometri de texte. Scriam kilometri și tăiam ani lumină la corectură. Dar făceam asta cu un scop: visam să ajung mare în domeniul care mă împlinea. Eram inspirată și pentru că fereastra din partea mea dreaptă era orientată spre grădina încărcată cu hortensii, care creau un tablou cu totul special. Tot atunci, am început să concurez la diverse competiții literare dedicate liceenilor, iar regulamentul impunea ca textele să fie redactate într-un anume fel, scrisul la calculator ajungând să fie principalul mod de realizare a drumului spre succes. Ce conta pentru copilul naiv din mine că totul era scăldat într-un kitsch desăvârșit, că una n-avea nicio treabă cu cealaltă? Era universul meu și îl iubeam.
arhivă personală

După ani și ani...
De-a lungul timpului, apartamentul a fost zugrăvit, modernizat de câteva ori, a fost schimbată tâmplăria. Biroul a rămas cu mine și m-a văzut și în ipostaza de studentă. Nu a fost o piesă de mobilier scumpă sau specială, nici măcar nu avea un design excelent, dar tot ce am trăit așezată pe scaunul din fața lui este parte din mine, acolo am crescut din toate punctele de vedere. Calculatorul a fost înlocuit de un laptop, dar biroul a rămas poarta mea de evadare din cotidian, colțișorul din casă unde puteam visa că totul este posibil. Am păstrat lampa, martorul nopților nedormite în care citeam pe furiș cărțile care mi-au marcat copilăria, tinerețea sau învățam pentru teste, teze și examene. Visam cu ochii deschiși la viitor...


3. Visul împlinit

Cu toate că am îndrăgit foarte mult această părticică din camera unde mi-am petrecut toată viața (aici locuiesc de când m-au adus ai mei din maternitate), spațiul nu mai era deloc funcțional, era incompatibil cu noul stil de viață, cu mine în general. Așa că, după ani și ani de ezitare, visul a prins contur în vara anului 2020. Camera e foarte mică, nici nu are 10mp, așa că am știut că voi avea nevoie de un dulap realizat după dimensiunea camerei. Dar restul?

Ei bine, dacă Arhimede a strigat „Evrika!”, eu am strigat „FAVI!”. FAVI.ro este cel mai mare motor de căutare pentru mobilă și decorațiuni din România. Aici se găsesc sute de mii de produse, de la peste 200 de magazine din România. Mai aveam nevoie de un pat și un birou nou. Floare la ureche, FAVI.ro m-a scos repede din impas.

Cum te ajută FAVI.ro la decorarea căminului ideal?
Motorul de căutare FAVI.ro este ajutorul de nădejde al tuturor celor care își doresc o locuință frumoasă, în deplină armonie cu stilul fiecăruia. Astfel, nu mai este necesar să iei la rând fiecare magazin online, ca și cum ai cutreiera prin mall pentru a găsi produsele dorite. Poți alege cu ușurință mobilă și decorațiuni în funcție de stil, culoare, preț, material și multe alte caracteristici. În prezent, motorul de căutare FAVI este disponibil în șase țări: Cehia, țara unde a fost lansat în 2015, Slovacia, Ungaria, Polonia, Croația și, România. 
FAVI.ro

Cum m-a ajutat pe mine motorul de căutare?
Am accesat site-ul și am scotocit intens fiecare categorie de interes. Am găsit un pat ideal, cu trei spații de depozitare și rafturi pentru cărți integrate în cadru. Visul oricărui iubitor de lectură este să ai cărți bune la îndemână la ceas de seară, cu o ciocolată caldă alături. Mai aveam nevoie doar de un birou mic pe care să îmi așez laptopul și câteva lucruri personale. 
arhivă personală

Așa am ajuns aici și am înțeles că aveam nevoie de o măsuță de toaletă. A fost dragoste la prima vedere și am așteptat cu nerăbdare să o asamblez, măsuța fiind comandată în luna februarie, iar renovarea a avut loc abia în iulie. M-am îndrăgostit de aerul clasic, de eleganța ei, de finețea detaliilor. Nu este doar locul unde mă pregătesc pentru o nouă zi, ci și colțul unde îmi dau întâlnire cu latura mea creativă, cu mine însămi, cea din trecut. Am păstrat locul vechiului birou, tocmai pentru a păstra vie amintirea acelor timpuri. Pentru a nu mă desprinde de priveliștea ferestrei, de hortensiile albastre și roz ce cresc și acum în grădină. Am îngrămădit prin sertare, pe lângă rujuri, broșe și bijuterii, amintiri, frânturi din viață care îmi amintesc de drumul pe care l-am parcurs până acum. Am ascuns într-un ungher și speranța că ceea ce urmează va fi mai bun, că fascinanta călătorie a vieții pregătește surprize dintre cele mai alese. Acesta este colțișorul unde scriu, unde pierd noțiunea timpului citind ori savurez o ceașcă mare de ceai și un film bun. Aici îmi permit să fie eu.
arhivă personală


P.S. Nu uitați de veioze! Cele mai bune cărți se citesc cu noaptea alături!


Articol scris pentru SuperBlog 2020 

Comentarii

Voi citiți...