Cum funcționează un magazin românesc în anul 2020?

Suntem obișnuiți cu un stil de viață care presupune plimbări în mall, centre comerciale mari, hypermarket-uri. Oare câți dintre noi mai apelează la magazinul de la colțul blocului când are nevoie de ulei, făină, gustări, legume sau fructe? Atipicul an 2020 mi-a dat șansa să aflu cum o mai duc micile magazine, cum s-au adaptat la evoluția tehnologică din ultimii ani, cum fac să supraviețuiască pe o piață guvernată de mari lanțuri de retail și, mai ales, ce fac pentru a-și 

Cum se desfășoară cumpărăturile la magazinul din cartier în 2020?

Deși înainte de luna martie a anului curent, bornă la care viața noastră, a tuturor, a luat o cu totul altă turnură, mergeam cel mai adesea la cumpărături la marile supermarketuri, după acest moment, mi-am îndreptat atenția spre magazinele mici din cartier pentru a evita deplasările lungi și aglomerația. Cel mai longeviv dintre ele, cel pe care îl frecventam și în copilărie, este foarte bine aprovizionat tot timpul, raftul cu legume și fructe proaspete este mereu plin, prețurile foarte bune, iar doamna care deține magazinul îi tratează ca pe niște buni prieteni pe cei care îi trec pragul. Iar aceste avantaje atrag foarte mulți clienți care apreciază aceste aspecte.

Un an, două experiențe 

Martie, 2020 - Și astăzi ca ieri...

Revin tot mai des la magazin și mă intrigă faptul că procedeul de încasare era același pe care îl cunoșteam de ani de zile: iei produsele de la raft, te așezi la coadă, pui produsele pe tejghea, iar casiera introducea manual în casa de marcat cu butoane tot ceea ce aveai în coș. Procesul era îndelungat și prelungea timpul de așteptare la casă. Pe bon nu apărea numele produslui, doar categoria din care face bine, dacă luai morcovi, pe bon apărea „legume”, din neatenție, când ajungeai acasă, te trezeai pe bon cu „băuturi alcoolice”, iar în sacoșă zăcea un suc amărât și negru de supărare, cred, asta pentru că se formase coadă și casiera abia mai făcea față. De asemenea, o problemă reală survenea atunci când cumpărai legume, fructe sau mezeluri, orice necesita cântărire, deoarece cântarul electronic doar atât făcea: cântărea. Drept urmare, personalul de la vitrina asistată introducea manual prețul fiecărui produs și nota pe o etichetă pe care o lipea de ambalaj prețul fiecărui produs cântărit. Și mă întrebam de ce totul se desfășoară ca în anul deschiderii, când astăzi există programe informatice care ușurează mult munca operatorilor, previn erorile, permit control sporit, oferă cumpărătorilor o experiență mai plăcută și asigură managerilor o imagine mai clară asupra afacerii?

Magister, duhul experiențelor smart la casa de marcat, îndeplinește dorința de a reduce timpul de așteptare în magazin cu ajutorul soluțiilor moderne.

Iulie, 2020 - tehnologia răstoarnă experiența cumpărăturilor

Revin la magazinul din cartier după o lungă perioadă de timp petrecută la țară, departe de agitația urbană, supradimensionată și de situația actuală. Am plecat spre magazin cu o listuță, gândindu-mă pe drum dacă nu cumva am uitat să iau ceva, ca nu cumva să trebuiască să mă întorc în aceeași zi, să fiu nevoită iarăși să aștept cântărirea, încasarea și tot tacâmul. Când intru... surpriză! Produsele se scanează la casă și se achită, iar cântărirea are loc tot la casă, reducând considerabil timpul de așteptare, una din cozi fiind din start anihilată.

Prima sesiune de cumpărături în acest format a decurs cum nu se poate mai bine. Observasem câteva îmbunătățiri considerabile:

👍 tot magazinul era mai aerisit, deoarece nu se mai formau cozile de la cântar și de la casa de marcat;

👍 casiera era mult mai liniștită având cântarul în față, nefiind nevoită să strige către colega din celălalt capăt al magazinului: „Care e prețul la păstârnac?”, „Dar pomelo?!”, „Cum?! 10 lei? N-are cum, ieri am avut cu 6 lei!”, „Serios, întreab-o pe șefa!”, „Șeeefaaa!”;

👍 cumpărăturile au fost mult mai rapide din acea zi;

👍 sucurile carbogazoase nu s-au mai deghizat în băuturi alcoolice pe bon.

Nu m-am putut abține și, cum la casa de marcat era chiar cea care deține magazinul, am felicitat-o pentru alegerea făcută: un software pentru minimarket care a transformat felul în care îmi făceam cumpărăturile până acum. 

Experiențe din retail care nu se văd din fața tejghelei, dar fac diferența în spatele ei

Fiabilitate fără egal

Până și în cele mai izolate sate și comune există comercianți care folosesc această soluție software. Din satele izolate din Apuseni și până pe insulele din Delta Dunării, magazinele dotate cu SmartCash RMS mulțumesc clienții prin fiabilitate și stabilitate, fiind perfect operabilă în cele mai rustice zone ale țării, unde tehnologia nu a acapart în mare măsură viața oamenilor.

Inventariere mobilă inopinată

Deoarece orice soluție SmartCash încorporează majoritatea elementelor de mobilitate, este extrem de simplu pentru un corp de control inventar, dotat cu maxim doua terminale mobile, să se deplaseze rapid în orice magazin dintr-o rețea pentru efectuarea de inventare inopinate. Fiind folosite prin rotație, costul terminalelor se amortizează pe întregul lanț de magazine.

Recepție marfă semiautomată

La aprovizionarea centralizată, la nivelul unui lanț de magazine, procesul de recepție marfa este in mare parte automat. Astfel, cu personalul de la vânzare se asigură și activitatea de recepție marfa. Controlul este asigurat centralizat.

Sisteme POS cu cântarire

Pentru reducerea costului per magazin, terminalele SmartCash POS pot fi configurate in regim self service, eliminând astfel nevoia de cântare scumpe cu etichetare în magazele mici. Interfața vizuală permite identificarea ușoară a produselor de tip vrac sau din categoria legume-fructe.

 

smartcash.ro

Folosind platforma SmartCash RMS, comercianții care dețin magazine fizice își pot completa cu ușurință activitatea comercială în mediul online. Astfel, utilizarea software-ului este destinată și pentru a-și consolida infrastructura de livrare accelerată a coletelor sau a comenzilor rapide.

Deoarece traversăm o perioadă atipică și dificilă, Magister a pus în mod gratuit la dispoziția comercianților de proximitate care folosesc soluțiile SmartCash RMS portalul online smartcash.store, care face posibilă comanda online și ridicarea rapidă din magazine a produselor comandate în prealabil.
smartcash.ro

Cu soluțiile potrivite, cumpărăturile devin experiențe plăcute chiar și la magazinul din colț, într-un sat de vacanță din Apuseni sau Deltă. Astfel, respectul față de client constă nu doar în calitatea mărfurilor sau zâmbetul vânzătorilor, ci și în oferirea unei soluții pentru ca timpul petrecut la coadă să fie cât mai scurt. 

Articol scris pentru SuperBlog 2020

Comentarii

Voi citiți...