„Do It Yourself” cu Dana și bunicul

Următoarea rețetă pentru un sfârșit de săptămână ideal am descoperit-o în timp, prin propriile experiențe. Tot din experiență, vă spun că această rețetă poate fi pusă în practică tot timpul anului, dar trebuie să mai adăugăm câteva ingrediente, cum ar fi o pereche de mănuși groase, o căciulă și o geacă foarte călduroasă. Dacă plănuiți să începeți această activitate în sezon, adică de la începutul primăverii până undeva târziu în toamnă, aveți nevoie de următoarele ingrediente:

-o casă la țară, cu o curte mare (preferabil să fie locuită de bunici/părinți)
-multe lemne și scânduri de diverse dimensiuni
-șuruburi de diverse dimensiuni
-scule electrice de toate felurile, nu merită să vă mai chinuiți cu unelte manuale rudimentare, când la Gtools găsiți tot felul de unelte moderne și performante la prețuri accesibile
-lacuri protectoare și vopsea
-câteva pisici care să vă înveselească cu giumbușlucurile lor
-un strop de îndemânare
-creativitate din belșug

sursă foto: www.gtools.ro

În opinia mea, acestea sunt ingredientele care asigură reușita unui sfârșit de săptămână. E cel mai frumos mod prin care te poți încărca cu energie pentru următoarea săptămână, făcând ceva util. Viața la oraș nu e atât de minunată cum s-ar crede. E tot mai multă poluare, sunt tot mai puțini copaci, din ce în ce mai mult zgomot, mai multă agitație și tot mai puține ocazii să te deconectezi de tot vuietul citadin. Mă consider norocoasă, am unde și la cine să fug de aerul îmbâcsit al orașului: la bunicii mei, care locuiesc într-un sătuc nu departe de Oradea, dar unde aerul e „curățat” permanent de pădurile ce-l înconjoară, iar curtea e mare și parcă tânjește după noi amenajări.
Anul acesta, mai mult ca niciodată, m-am ocupat de bricolaj alături de bunicul meu, om simplu, de la țară, cu un talent aparte când vine vorba de tâmplărie, deși nu are nicio calificare în această meserie. Nevoia și greutățile prin care a trecut în cei 77 de ani ai săi l-au învățat să se descurce în toate domeniile, știe și tâmplărie, și puțină mecanică, fierărie sau agricultură. În ultimii ani a realizat singur toate gărdulețele ce înconjoară straturile de flori din curtea principală, un foișor, un duș pentru grădină, a construit un umbrar, conducând vița-de-vie peste întreaga curte, iar bătrânețea nu i-a tăiat elanul, căci îi place să aibă mereu o ocupație și îi place ceea ce face. Împreună am meșterit niște jardiniere rustice, din niște scânduri vechi, pe care le-am umplut cu panseluțe și mușcate care ne-au colorat curtea întrega vară. Inițial, le-am tratat ca pe niște impovizații, deoarece am ieșit pe minus cu ghivecele, dar Vărul Google mi-a arătat că mai există oameni amatori de jardiniere rustice eco. Apoi le-am vopsit, și zău că se încadrau mult mai bine în peisaj decât cele din plastic. Erau frumoase, dar a durat destul de mult până am tăiat cu un fierăstrău manual vechi pereții viitoarelor jardiniere, să fie egali. Și pentru că s-a lăsat și cu câteva ciocane peste degete...le mele, evident, am decis ca anul viitor, pe când va veni vremea să confecționăm alte câteva jardiniere, să ne folosim de niște mașini electrice: o mașină de înșurubat Makita TW0200 și un fierăstrău pentru decupat Makita 4327, pe care le găsim la magazinul GTools.ro. Așa ne-ar fi mult mai ușor, ar trebui doar să măsurăm bucățile de scândură, pe care să le tăiem rapid cu fierăstrăul electric, fixăm pe rând piesele, ca la puzzle, îmbinându-le cu câte un șurub în punctele-cheie și putem pune pământul și florile. Simplu ca „Bună ziua”!

sursă foto: www.practic-idei.ro

Și dacă tot dispunem de aparatură, unul din următoarele proiecte DIY pentru curte va fi, cu siguranță, o căsuță de joacă pentru pisici, unde pufoasele mele să își facă nestingherite programul de ghidușii. Cei care ne cunosc știu că toți din familie suntem iubitori de pisici, iar mie, în special, felinele astea torcăcioase îmi fac ziua mai bună numai când le privesc. Ador să le văd fericite și cred că le-ar plăcea și lor acest spațiu de joacă, pentru că mereu sunt puse pe șotii. Tot aici se pot odihni la umbră în zilele toride de vară sau pot lua masa. Așa că, într-o dimineață, la primăvară, alături de bunicul, după ce luăm un mic dejun tradițional, punem în aplicare operațiunea „Căsuța cu pisici”. Cu uneltele Makita de la GTools, până la lăsarea serii, noul lor loc de joacă ar fi gata, cu toate măsurătorile necesare proiectului și asamblare. Fără chin și fără degete lovite. Iar între timp, bunicul îmi va povesti pățaniile lui din copilărie și din tinerețe. Mereu mă surprinde cu întâmplările lui pline de acuratețe din timpul războiului, pe când avea doar șapte ani, sau cu poveștile vechi, din popor, cu basmele autentice pe care mi le spunea și când eram mică, dar pe care le ascult și acum ca și cum le-aș auzi pentru întâia oară. Lui îi place să povestească, iar mie îmi place să-l ascult. Cât de plăcut poate fi meșteritul alătruri de bunicul tău!

sursă foto: www.neatrorama.com

Iar la final, tot ce lipsește e un colț de rai în miniatură, care să ne amintească de perfecțiunea naturii și de cât de frumoasă poate fi viața atunci când te bucuri din plin de fiecare clipă, de splendoarea pe care o poate emana un lucru simplissim. Asezonăm cu bucuria de a avea printre noi cele mai dragi ființe de pe lumea asta și tot ce rămâne de făcut este să savurăm fiecare moment dintr-un alt sfârșit de săptămână liniștit și reconfortant. 

sursă foto: www.birdgman.co.uk

P.S. Până la primăvară, ce vine vremea amenajărilor exterioare și putem să meșterim în voie fără căciuli și mănuși, ne „îndeletnicim” cu o drujbă pentru a tăia vreo 10 metri cubi de lemne de foc, asigurându-ne astfel atmosfera unică pe care o creează lemnul ce pocnește în văpaia focului din sobă, parfumul incomparabil al lemnului ars și căldura micului nostru cămin rural, pentru o iarnă de poveste.





Articol scris pentru SuperBlog 2015

Comentarii

Voi citiți...