Adio, gogoși! Adio, cârnați!

„Dragi” vechi și falși prieteni,

Mi-ați sedus papilele gustative cu aromele voastre necuviincioase. Mi-ați făcut propuneri indecente cu parfumul vostru îmbietor, cu aburii ce străbăteau pe furiș încăperile casei, pe o traiectorie bine stabilită de voi, până la nasul meu. Într-un mod parșiv, mă convingeați de fiecare dată „să gust” din farmecele voastre, care mă cuprindeau în mrejele lor până la senzația de sațietate. Ați fi vrut și mai mult, v-ați fi dorit să capitulez în fața aromelor voastre, dar o fărâmă de voință și un strop de luciditate există și au existat mereu, căci știam să spun „Stop!”, chiar dacă voi, gogoșile aburinde, ninse de zahăr vanilat din plin sau ei, cârnații cei condimentați și iuți ca focul îmi șopteau vorbe de iubire. Acel strop de luciditate m-a determinat să fiu mereu atentă la discrepanța dintre ceea ce credeți voi că sunteți și ceea ce însemnați de fapt: vă credeți alimentele perfecte, delicioase, mereu în straie perfecte, mereu prezente pe masă la un festin, dar sunteți calorii goale, alimente false, grăsimi cu mască de carnaval, amăgiri care păcălesc mintea și corpul oamenilor. Acea fărâmă de voință mă va ajuta să scap de cele câteva kilograme în plus pe care le-ați adus cu voi în această iarnă. De mâine vă declar război, căci încep programul Smart Diet Experience! Împreună cu ei, vă voi înfrunta cu cele trei pași de aur:

1) Comand un pachet Smart Purple
Smart Diet Experience
Smart Diet Experience este adversarul capabil să câștige lupta cu kilogramele în plus în cel mai delicios mod posibil, cu trei variante de meniu săptămânal disponibile, pentru toate gusturile: White, Purple și Green, cel din urmă fiind unul vegan. Pachetul Smart Purple sintetizează, pentru mine, definiția mâncatului sănătos și delicios, care te ajută să pierzi în greutate. Dietele sunt percepute, de cele mai multe ori, ca fiind calea spre înfometare, frustrare și leagănul alimentelor fade, lipsite de orice gust. Surpriză! Mâncarea inclusă în pachetul Smart Violet e compromisul ideal între ideea de dietă sănătoasă și mâncarea pe care o consum în mod curent. Provenind dintr-o familie în care gătitul e literă de lege, e de înțeles preferința pentru preparatele tradiționale, astfel că dieta ideală trebuie să includă legume, carne și, în mod obligatoriu, o supă la prânz. 

Să începem ușor... cu un porridge cu fructe. E alegerea perfectă pentru o dimineață plină de energie. Obișnuiam să consum un iaurt  în diverse combinații: cu fulgi de ovăz și stafide sau cu piersici și fructul pasiunii, utilizând gem de piersici fără zahăr. Dar nu sunt adepta unei rutine în alimentație. Mă plictisesc ușor și aș gusta mereu ceva nou, delicios și nutritiv.
Arhivă personală
Apoi, prânzul va fi un festin culinar, fără dubii, cu vedete precum supa minestrone, ciorba de perișoare cu pui sau supa cremă de ciuperci ori ciorba cu găluște de joi - amintiri din copilărie la farfurie, nu altceva! Exact pe gustul meu.
Smart Diet Experience
O gustare la amiază îmi va tăia pofta de dulce: fie că vorbim de fursecurile cu nuci și caise de miercuri sau de granola cu goji și portocale de sâmbătă, voi uita până și de existența gogoșilor îmbibate în ulei și pline de zahăr. 

Ziua trebuie să se încheie cu o cină ușoară, dar gustoasă: puiul jalfrezi, cașul de carne în sos Gravy de ceapă sau curcanul cu sos dulce acrișor mă vor face să uit că sunt la dietă. Ce plăcere să poți slăbi mâncând chiar și carne! De altfel, eu consider că, optim încadrată în alimentație, carnea are beneficiile ei nu mă văd fără ea în farfurie. 

Și unde mai pui că timp de o săptămână uit de gătit, deoarece pachetul conține porțiile necesare pentru o persoană timp de șapte zile. Le păstrezi la frigider, iar când le consumi, le încălzești (preferabil la temperatura corpului, pentru a nu le distruge nutrienții) unde dorești: pe plită, la microunde sau în cuptor. Astfel, îți rămâne să te bucuri de mâncare gătită, plină de savoare și elemente nutritive.

2) Nu consum altceva în afară de conținutul pachetului
Porțiile sunt optim dozate astfel încât să garanteze pierderea în greutate. În prima săptămână aș putea să scap de 3-5 kg, adică fix cât am nevoie pentru a intra iarăși în rochiile de care mă bucuram în urmă cu două veri, înainte ca gogoșile, cârnații și tot neamul lor să pună stăpânire pe șolduri, abdomen și coapse. Cu preparate atât de delicioase, cine ar mai simți nevoia să consume și altceva? Aș astepta cu mare nerăbdare următoarea masă, următoarea doză de gust și sănătate.

3) Mănânc la ore fixe
Mi-am dat seama cât de important este acest aspect, în momentul în care am hotărât că e timpul să fiu mai atentă la greutatea mea, măcar să mă mențin, dacă voi, scârbelor dulci și pline de grăsimi, care îmi micșorați blugii și rochiile, îmi tot faceți cu ochiul. De atunci, iau micul-dejun la ora 9 dimineața, prânzul între orele 13-14, o gustare la ora 17 și cina la orele 18:30-19. Respectarea unui orar în ceea ce privește mesele zilnice era unul din principiile cel mai des amintite și promovate de specialiști și cred cu tărie că e așa, deoarece astfel am reușit să îmi educ sistemul digestiv pentru a scăpa de „sindromul de veveriță”, adică de ronțăială. Alune, semințe, pufuleți, popcorn la microunde, v-am spus deja „Adio!”, iar acum vă transmit că nu îmi e dor de voi, că suport mult mai ușor senzația de foame dacă între mesele principale beau un pahar de lapte de migdale. Fără zahăr!

Smart Diet Experience
Alcool nu consum, cu apa plată sunt prietenă, iar mâncarea gândită de specialiști și gătită cu atenție de bucătarii de la Smart Diet Experience e deja în frigider. Renunț la voi, căci sunteți alimente pentru oameni slabi în voință, în timp ce eu îmi doresc ca doar corpul meu să fie slab. Adio gogoși, adio, cârnați!

Așa să îmi ajute Smart Diet Experience!

Cu eternă (ne)recunoștință,
Dana




Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019

Comentarii

Voi citiți...