Un vis de 5000 de euro

Cu 5000 de euro cu siguranță poți face multe. Îți poți reînnoi garderoba, poți pleca într-o vacanță exotică, ba chiar îți poți achiziționa o mașinuță nu foarte pretențioasă. Cu alte cuvinte, fiecare își poate transforma în realitate un vis, o dorință. Un citat foarte popular din romanul „Alchimistul”, a cărui paternitate și-o asumă Paolo Coelho, spune așa: „Când îți dorești ceva cu adevărat, tot Universul conspiră pentru îndeplinirea visului tău.” Dar, câteodată, ai impresia că Universul îți dă un bon de ordine și trebuie să stai la coadă până îți vine rândul. Sau trebuie să aștepți câteva luni, poate câțiva ani, să faci economii, în cazul în care realizarea visului tău stă într-o sumă.

Atunci când un vis pare prea îndepărtat, oamenii își ridică privirea spre cer și caută cea mai strălucitoare stea, să-și pună dorința arzătoare. Dar puțini sunt cei care au aflat că steaua norocoasă se află... la doi pași de noi, aici pe pământ, la cea mai apropiată sucursală a Băncii Transilvania. Este vorba despre cardul de cumpărături STAR, cheia spre îndeplinirea celor mai îndrăznețe proiecte.

Cel mai mare vis al meu nu este să îmi reînnoiesc garderoba, nici nu îmi doresc cel mai performant și scump telefon, din contră. Doresc să mă întorc și să mă bucur de o viață liniștită, departe de agitația și noxele orașului, în satul părinților mei, în casa bunicilor. Drept urmare, cu 5000 de euro aș renova casa veche de peste 100 de ani, astfel încât să-și păstreze aerul rustic. Din lipsa fondurilor am amânat foarte mult începerea lucrărilor, în ultima perioadă axându-ne pe curte, unde am construit un foișor, am amenajat un colț plin cu flori colorate și parfumate și am transformat întreaga curte într-un umbrar, conducând fire de viță-de-vie peste curtea principală.
Pentru casă e nevoie de investiții serioase, dar faptul că programul STAR oferă posibilitatea de a cumpăra cele necesare în rate fără dobândă, ne dă încredere că proiectul nu va mai fi amânat pentru multă vreme. Concret, operațiunea „Casa Rustică” cuprinde următoarele etape principale. În primul rând, tavanul este tipic țărănesc, cu grinzi din lemn natur, care trebuie lăcuite cu un lac special, pentru a le păstra sănătatea și culoarea lor naturală. În al doilea rând, tencuiala interioară trebuie refăcută, iar apoi pereții vor fi zugrăviți simplu, în alb. Apoi, ar fi nevoie de o baie care, din nou, trebuie să păstreze rusticitatea casei, să fie în armonie cu restul încăperilor, iar pentru asta ar fi nevoie de obiecte sanitare, gresie și faianță care să imite piatra sau lemnul. M-am bucurat când am văzut că Praktiker este magazin partener în acest program, deoarece la ei am găsit cel mai mic preț la lacul protector pe care l-am folosit în curte, pentru fântână și garduri. De asemenea, la ei am văzut o gamă largă de gresie, faianță și obiecte sanitare, inclusiv modele care corespund planurilor mele. Iar pentru că la cumpărături din magazinele partenere primești puncte STAR, un punct fiind echivalent cu un leu, poate reușesc să îmbogățesc și curtea cu tot felul de pitici sau pomișori ornamentali de la magazinul nostru preferat din sectorul Casă&Grădină.
În ceea ce privește decorațiunile, tocmai faptul că bunica a păstrat cu atâta dragoste diverse obiecte lucrate de mâinile ei, m-a făcut să prețuiesc arta populară și să îmi doresc să păstrez viu spiritul rustic. Măcar la țară. Când mulți oameni din sat își construiesc case cu etaj, încălzite de calorifere, eu vreau să păstrez simplitatea de odinioară, să mă bucur multe ierni de acum înainte de parfumul de lemn ars, de aroma cartofilor copți în cuptorul de la sobă, alături de o ceapă suculentă, crescută în propria grădină. Să savurez gustul unic al supei de găină, gătită lent de flăcările leneșe ce ard în sobă, de sarmalele ce bolborosesc în oala de lut, din cauza plitei încinse. De gustul autentic al pâinii prăjite pe plită, cu un strop de usturoi, gust pe care niciun toaster electric nu-l va putea oferi vreodată. Dacă alții își pun în camere mochetă, eu vreau să aștern pe jos preșurile țesute în război de bunica, dacă unii consideră că e la modă să pui pe perete un televizor LCD, eu cred că acolo e locul unui ștergar lucrat de străbunica, prin 1930.

Exemple de ștergare țesute și alese în război, cu colțișori din „cipcă” lucrată manual.
Dacă toți vecinii de pe „uliță” se fălesc cu perdele noi, din nylon, made în China, eu vreau să atârn în toate geamurile perdele dantelate lucrate manual. Din cipcă, căci așa se zice pe la noi. Și ce frumos ar arăta perdelele acestea tradiționale prinse de niște galerii din lemn, cu siguranță mi-ar mai rămâne bani și pentru așa ceva! Iar pentru ușile interioare, avem draperii cu motive populare... tot din cipcă.
Exemple de draperii din „cipcă”, diverse motive populare.

Iată ce aș face eu cu 5000 de euro. Cardul STAR nu e un simplu card de credit, e chiar steaua norocoasă ce îndeplinește orice vis, „mi-aș dori...” și „mi-ar plăcea...” devin „îmi place!”. Transformă, așadar, orice dorință în realitate. Nouă ne rămâne doar să ne bucurăm și să trăim aievea propriul vis.


 Articol scris pentru SuperBlog 2015

Comentarii

vyo vyoleta a spus…
Ce frumos...poate ca acest plan il ve-ti pune si-in aplicare.Eu stiu foarte multe persoane care isi schimba modul de viata vor sa fie cat mai liberi,lejeri sa nu faca nimic chiar daca au o bucatica de pamant pe care poate pune diferite legume ,prefera sa dea banii din buzunar.Sau acum nu mai e cu iarba pe cararea pe unde mergi sau trotuar acum lumea s-a modernizat si au inceput sa-si puna pavaj.http://vyoleta-vyo.blogspot.ro
Daniela Veres a spus…
Ma bucur ca v-au placut randurile mele. Pentru mine asta inseamna, de fapt, libertatea. Fara convoaie de masini, vecini galagiosi din toate partile, bormasini din apartamente renovate obsesiv etc. Plus ca, desi pare cam devreme sa ma gandesc la asta, nu vreau sa ajung o pensionara trista, la oras.

Voi citiți...