Gura lumii n-o astupi (decât la pizzeria neobișnuită)

Câți dintre noi nu ne-am promis că de luni mergem la sală? Câți dintre noi nu ne-am făcut rezoluții de început de an că vom renunța la anumite obiceiuri? N-am să vă întreb și câți ați dus la bun final aceste promisiuni. Cel puțin nu până la sfârșitul articolului și nu înainte de a vă prezenta pariul pe care l-am pus cu mine însămi, dar și pașii care mi-au garantat reușita. Pariul meu nu este despre mers la sală, despre fumat sau unicorni pufoși, ci este despre a-ți ține fruntea sus în orice situație. Am pus un pariu cu mine însămi că nu voi mai pleca urechea la răutațile lumii.

sursă foto: PizzeriaNeobișnuită.ro
Așadar, vă propun un exercițiu de imaginație. Să ne imaginăm că deschidem o carte de dezvoltare personală. Probabil se numește Cum să nu-ți mai pese de gura lumii în trei pași simpli sau s-ar mai putea numi Trăiește în armonie cu tine însuți!, voi decideți. Ori pur și simplu ați deschis un blog neobișnuit, unde găsiți un articol despre pariul suprem, indiferent că este vorba despre cel al unei persoane, al unei pizzerii sau al acelorași unicorni pufoși pe care i-am pomenit anterior. Dar să trecem la esențial, cei trei pași de aur:

1. Când ai probleme profesionale, reinventează-te!
sursă foto: PizzeriaNeobișnuită.ro
Am pus un pariu cu mine însămi că nu mă voi lăsa impresionată de văicărelile lumii. Ai pierdut un loc de muncă? E dureros mai ales când n-a fost vina ta. În scurt timp, vei observa cum cei din jurul tău vor dramatiza pe fondul pierderii sursei sigure de venit. Ce vei face? Cum vei trece peste? Cu ce îți vei hrăni copilul, pisica și peștișorul din acvariu? Unde te vei angaja ca să ai și un salariu din care să îți plătești rata, întreținerea și să-ți iei șlapii ăia pe care ți-ai pus ochii? Vei vedea cum te-ai transformat în ținta sentimentelor negative ce te vor duce pe calea sigură a deprimării. Ce ai tu de făcut? Gândește pozitiv! N-a fost să fie, drumul tău trebuie să ia o altă turnură. Mai ții minte pasiunea ta din studenție? E timpul să o transformi într-o sursă de venit! De când eram în liceu am fost pasionată de fotografie. În momentul în care mi-am pierdut locul de muncă, am decis să urmez calea acestei pasiuni și să închid urechile când cei din jur făceau comentarii pe baza lipsei mele de ocupație. Am învățat o lecție importantă: urmează-ți visul, oricât de îndrăzneț ar fi și nu te lăsa pradă vorbelor care vor încerca să te răscolească!

2. Când un „prieten” pleacă, cerul se înseninează!
sursă foto: PizzeriaNeobișnuită.ro

Am pus un pariu cu mine însămi să nu mai pun la suflet amicițiile eșuate și să mă detașez mai ușor de persoanele care nu aveau ce căuta în viața mea. Am înțeles că e un soi de selecție naturală. Parcă viața știe mai bine decât tine cine și când să intre sau să iasă din peisaj. Oricât de selectiv ai fi, tot viața e cea care îți dă lecții de triere a oamenilor cu care interacționezi. Și eu, și tu, și ei, cu toții am avut cel puțin un prieten pe care îl credeam adevărat și loial, dar care s-a dovedit a fi exact contrariul. Poate că te-a vorbit de rău altor persoane, poate că te invidia pentru avere, ca în cântecele cu grad de cultură îndoielnic sau a ieșit la pizza cu toată gașca și nu s-a sinchisit să te cheme și te tine căci, chipurile, taman de persoana ta a uitat. Indiferent care a fost motivul pentru care ai renunțat la un prieten din anturajul și din viața ta, să nu-ți pară rău. Posibil să fie nevoie să îți blindezi sufletul, căci va urma și o cascadă de impresii personale despre propria ta persoană, impresii aparținând „prietenului”. Regula de aur rămâne valabilă și aici: nu privi înapoi, nu pleca urechea la gura lumii. Cerul se va însenina în scurt timp și te vei convinge că absența lui este mai benefică decât prezența.

3. Când cineva îți critică aspectul fizic, închide-i gura cu o pizza!
sursă foto: PizzeriaNeobisnuită.ro
Am pus pariu cu mine însămi că nu îmi va păsa de cei care îmi critică aspectul fizic. În primul rând, am nasul cârn, moștenire de la tata. Nu l-aș opera pentru nimic în lume. N-aș mai fi eu. Având un nas mare îmi imaginez că pot să trag mai mult aer în piept sau că pot să mă bucur de notele parfumate ascunse ale unei flori. Îmi mai place să cred că pot să sorb întreaga briză a mării în plămânii mei, ceea ce nu pot face aceia cu nas mai mic. În al doilea rând, multe persoane sunt zilnic ținta ironiilor din pricina greutății. Tu, cel care citești, dacă te regăsești în astfel de situații, ia aminte. Lasă-i să-ți critice aspectul. Tu ești cel sau cea care își știe greutatea și cât efort depui zilnic. Tu ești cel sau cea care, din când în când nu-și refuză o bucurie alimentară. Și nu îți pare rău pentru asta. Tu știi că și cartofii prăjiți pot fi sănătoși dacă sunt pregătiți la cuptor. Sau că o pizza poate deveni o formă de artă atunci când doar pentru un blat perfect sunt parcurși 15 pași minuțioși. Lumea te judecă după tipare prestabilite. Ești văzut mâncând cartofi prăjiți? Sigur de mâine vei fi supraponderal! Știi povestea lui Procust, care stătea cu patul său la intrare în Atena și schinguia oamenii care ba erau prea scunzi, ba erau prea înalți, încercând să îi încadreze în șablonul patului său? De ce să fii o victimă contemporană a acestor tipare antice? Închide-le gura cu o pizza! Iar aici poți proceda în două feluri:
  • mănânc-o tu, ca să vadă că nu-ți pasă de opinia lor și că savurezi fiecare moment al vieții și ceea ce îți oferă clipa;
  • invită-i la o pizza ca să le demonstrezi frustrarea și reprimarea în care trăiesc, judecându-i pe cei fericiți și împăcați cu ei înșiși.
sursă foto: PizzeriaNeobișnuită.ro
Oricare situație ai alege-o, Dodo Pizza îți sare rapid în ajutor. Cum te ajută pizzeria neobișnuită? Respectând pariul pe care și ei, la rândul lor, l-au pus cu ei înșiși. Astfel, în cel mult 45 de minute de când ai plasat comanda, pizza savuroasă și aburindă va ajunge la tine, ca tu să te bucuri de ea în punctul culminant al scurtei sale vieți. Deși riscant, Dodo Pizza garantează că îți livrează comanda în cel mult trei sferturi de oră, iar dacă depășesc acest prag îți oferă pizza gratis. E un soi de „Totul sau nimic”, căci pe ei îi costă bani și imaginea lor are de suferit cu fiecare comanda neonorată la timp. Promisiunea lor este mai mult decât o campanie publicitară temporară, este o campanie permanentă care îi motivează să se autodepășească.  Despre cum înfundă ei gura lumii cu cea mai delicioasă pizza livrată la țanc sau despre cum îi afectează cele 3,4 procente de pizza ce s-au încăpățânat să nu ajungă timp, puteți citi pe blogul Dodo Pizza. Da, o pizzerie are blog. Și vă promit că nu vă veți plictisi, deoarece articolele lor depășesc așteptările. De la transparența ce-i caracterizează și până la peripețiile din interior, toate devin subiect abordabil pe blogul neobisnuit al pizzeriei neobișnuite.  Vă va impresiona interviul cu primul curier care a livrat 10 000 de pizza la domiciliu și veți învăța despre puterea textului unei reclame.

Respectând acești pași, viața mea a devenit mai frumoasă, mai liniștită și mi-am regăsit armonia interioară. Eu cred că și cei de la Dodo Pizza își regăsesc echilibrul în promisiunea făcută. Vă provoc să faceți un pariu cu voi înșivă, pariu pe care să îl duceți la bun sfârșit până intrăm în 2020. Pentru că rezoluțiile menite să ne schimbe viața în bine nu au nevoie de un început de an ca să fie puse în aplicare. Ele pot deveni realitate azi, acum, doar voință să fie.
P.S. Câți dintre voi ați reușit să îndepliniți cel mai îndrăzneț pariu cu voi înșivă?
sursă foto: PizzeriaNeobișnuită.ro
Articol scris pentru Spring Super Blog 2019

Comentarii

HR Passion a spus…
De pus în practica :)
Daniela Veres a spus…
Efect imediat, fară reacții adverse:))) Recomand!

Voi citiți...