Diamonds are a girl's best friend!!!

Iată că iarna s-a întors la Oradea. Afară e zăpada și din plictiseală ce credeți că am făcut în această minunată seară de luni? M-am pus să-mi curăț bijuteriile de argint :D
Nu cred că există vreo fată sau vreo femeie căreia să nu-i placă să poarte un lănțișor finuț, o pereche de cerceluși și un inel (cu atât mai mult cu cât acesta este primit de la persoana iubită.) Ideea este că personal ador bijuteriile. Sunt adepta cât mai multe și cât mai finuțe, nu îmi plac bijuteriile supradimensionate, cu atât mai puțin „colierele” lui Puffy sau cele ale Joianei. Îmi plac și bijuteriile de argint și cele de aur, însă nu port concomitent și aur și argint. Plictisindu-mă de cerceii „roate de tramvai”, de lănțișorul cu medalionul în forma literei „D” și de cei doi delfini și țestoasa care strigau „AJUTOOOOR!!!” agățați de brățară m-am întors la bijuteriile de aur.

Adevărata aventură a început în jurul orei 5 seara când, plictisită fiind, m-am gândit să-mi curăț argintăria. Până acum am încercat metode ca:
  1. BICARBONATUL- se pune într-un pahar bicarbonat, se pun bijuteriile și se toarnă apă cât să le acopere. E prima metodă încercată de mine, însă nu mi se pare să facă multe minuni deși după ce le lăsam 24-48 de ore le mai și frecam cu peria de dinți.
  2. PASTA DE DINȚI- e una din metodele pe care le-am încercat mai recent și e și foarte rapidă. E adevărat că pe moment curăță, însă bijuteriile își pierd strălucirea la fel de repede.
  3. TIX (nu știu cum să-i zic altcumva) , acel praf pe care îl știți de la bunica cu care curăța fundul oalelor doar că în varianta modernă Ajax floral. Este o metodă pe care mi-a recomandat-o o vânzătoare din Iulius Mall când mi-am cumpărat lănțișorul și medalionul cu „D”. Chiar nu știu de ce am renunțat la metoda asta; lăsam bijuteriile vreo 15 minute după care le frecam puțin cu peria de dinți și erau curate din nou.
  4. FIERBEREA CU APĂ ȘI DETERGENT este o altă metodă pe care am găsit-o seara asta pe Goagăl și am zis că merită încercată dacă o grămadă de duduițe împodobite cu argint o recomandau ca fiind spectaculoasă. Buuun! Am pus bijuteriile într-o cană de metal, am pus apa și detergentul (Ariel Automat) după care le-am pus la foc. După 2-3 minute ditamai spuma se ridica din cană ca o fantomă. De două ori am pățit asta până ce am schimbat cana cu una mai mare. Le-am lăsat după aceea să fiarbă la foc mic timp de vreo 15 minute. Deja îmi imaginam că le voi găsi spectaculos de albe mai ales că apa de pe ele deja era maronie la culoare... Mda... ciuciu. Le-am scos și mai negre. După aceea am aflat că de fapt trebuia să amestec în continuu ca rezultatele să fie pe măsură.
  5. SUCUL DE LĂMÂIE la mine nu a dat rezultate, nu vreau să bat tastele degeaba, deci: next!
  6. Văzând că bijuteriile mele erau mai negre și mai urâte ca înainte, am venit și am căutat și alte metode și am găsit-o pe cea mai bună: CIF. Exact, acel produs folosit la degresarea aragazului, oalelor, faianței și tot arsenalul. Am ținut fiecare bijuterie în parte în pumn, am pus puțin Cif, le-am frecat cu peria de dinți puțin ca să iasă mai bine mizeria, apoi le-am clătit cu apă călduță.

Acum aș vrea să știu dacă știe cineva cum se pot curăța bijuteriile din metale neprețioase, acele gablonțuri, gen bijuteriile Avon. Aștept răspunsuri! :D

Voi cum vă curățați bijuteriile?

Comentarii

Voi citiți...